محکومیت شکارچی کل وحشی در لرستان به سه سال حبس

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: حکم قضایی یک متخلف زیست محیطی به جرم شکار یک راس کل وحشی و نگهداری غیرقانونی یک راس بزغاله وحشی، مبنی بر سه سال حبس تعزیری، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ممنوعیت چرای دام صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: یک متخلف زیست محیطی که ضمن اقدام به شکار یک راس کل در منطقه شکار و صید ممنوع گرین در حوزه شهرستان بروجرد یک بزغاله وحشی را به صورت غیر قانونی در منزل نگهداری نموده بود طبق رای دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیری و بالغ بر۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

وی اظهار داشت: این متخلف زیست محیطی که از عشایر منطقه گرین است از ۲سال چرای دام در این منطقه ممنوع شده و اسلحه وی که یک قبضه تک لول غیر مجاز بود به همراه ۲ دستگاه دوربین چشمی به نفع دولت ضبط شده است.

فتحی از دلایل صدور این رای قاطع را استناد قاضی پرونده به نتایج زیانبار شکار بز کوهی عنوان کرد که این گونه جانوری منطقه گرین را در حال انقراض قرار می‌دهد و گفت: صدور این رای نتیجه پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد و دقت نظر دستگاه قضایی شهرستان در برخورد با متخلفان زیست محیطی است.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: صدور آرای قضایی محکم جهت برخورد با متخلفان زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند جنبه بازدارندگی دارد به نحوی که برخورد‌های قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در استان، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.

امسال ۲۰۱ پرونده تخلف زیست محیطی در لرستان تشکیل شده است و در این راستا ۲۱۸ نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.