مرکز آموزش بین کارگاهی سیم و کابل مغان با هدف ارتقای دانش و مهارت آموزی، روز سه شنبه با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در شاهرود گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح که در شهرک صنعتی شاهرود برگزار شد گفت: این مرکز برای افزایش توانایی مهارتی کارکنان این شرکت با مجوز و نظارت فنی و حرفه‌ای راه اندازی شد.

سیدحسین شاهچراغ افزود: هر سال باید براساس ضوابط قانونی در این مرکز آموزش بین کارگاهی ۱۰هزار نفر ساعت نیاز‌های آموزشی انجام شود.

او تاکید کرد: شرکت‌ها و مراکز بزرگ تولیدی در استان سمنان با دایر کردن این دست واحد‌های آموزش بین کارگاهی می‌توانند گام مهمی برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات خود بردارند.

به گفته او، آموزش‌های رسمی و ضمن خدمت برای کارکنان مراکز تولیدی در نگرش افراد به تولید، تسریع در روند تولید و کاهش ضایعات و هدر رفت مواد اولیه سهم بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: کارکنان و علاقه‌مندان شرکت در کلاس‌های آموزشی و مهارتی در این گونه مراکز بین کارگاهی پس از گذراندن دوره، کسب مهارت و قبولی در آزمون پایانی، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

شاهچراغ با اشاره به اینکه در استان سمنان ۱۷ مرکز آموزش بین کارگاهی فعال است که چهار مرکز آن در شاهرود قرار دارد افزود: تا پایان امسال این تعداد در استان سمنان به ۲۵ مرکز آموزشی افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان هم در این آیین گفت: اقبال عمومی به افزایش یادگیری مهارت‌های عملی و آموزش ضمن خدمت مهارتی در خانواده‌ها افزایش یافته است.

اسماعیل غنیان افزود: در استان سمنان با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت روبه رو هستیم.

او با بیان اینکه امسال ۵۲ درصد پذیرفته شدگان آزمون سراسری انتخاب رشته نکردند تاکید کرد: مدارک دانشگاهی بدون کسب مهارت افزایش بیکاران دانشگاهی را به دنبال داشته است.

غنیان افزود: ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحد‌های تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره‌های مهارتی و علمی کوتاه مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

او با بیان اینکه نرخ دانشجویی بالایی در کشور وجود دارد و از هر ۱۸ نفر یک نفر دانشجو است، ادامه داد: این آمار در استان سمنان ۹ به یک است.

به گفته او راه برون رفت بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی کسب مهارت یا گذراندن دوره‌های مهارت آموزی است که سازمان فنی و حرفه‌ای در این راستا گام موثری برداشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.