مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از رتبه نخست این استان در صدور سند مالکیت مسکن روستایی در کشور خبر داد.

حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در گفت‌وگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, با اشاره به اینکه ۹۲ درصد اماکن روستایی سطح استان همدان از مزایای سند مالکیت برخوردار هستند، اظهار داشت: از مجموع ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده سطح استان تا به امروز مالکان ۱۴۹ هزار  سند مالکیت خودرا دریافت کرده اند.

او ادامه داد:تن‌ها ۸ درصد اماکن روستایی سطح استان موفق به دریافت سند مالکیت خود نشده‌اند که این اماکن عمدتا روستا‌هایی است که اوقافی بوده و یا مالکین این اماکن در روستا‌ها حضور ندارند و در شهر‌ها و یا استان‌های دیگر و یا حتی در خارج از کشور به سر می‌برند.

ظفری بیان کرد: بر اساس هدفگذاری افق ۱۴۰۴ شاخص بهسازی مسکن روستایی استان همدان باید به ۷۰ درصد برسد که تقریبا سریعتر از هدفگذاری در حال رسیدن به شاخص مورد نظر هستیم.

او میزان سهمیه منظور شده امسال استان همدان در زمینه تسهیلات احداث و بازسازی مسکن روستایی را ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره برشمرد و بیان کرد: این میزان سهمیه منظور شده برای استان همدان سه برابر سهمیه استان‌های همجوار بوده که قد و قامت ترکیب جمعیتی و وسعت آنان به نسبت ما بیشتر است.

ظفری گفت: از این میزان سهمیه منظور شده امسال تسهیلات ساخت و بهسازی مسکن روستایی استان همدان تاکنون هشت هزار و ۹۵۵ فقره تخصیص در اختیار استان قرار گرفته و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

این مسئول ابراز داشت: از تعداد هشت هزار و ۹۵۵ فقره سهمیه تخصیصی و ابلاغ شده به بانک‌های عامل سطح استان تا به امروز ۵۳۷۶ متقاضی از سوی بنیاد مسکن شناسایی و با تکمیل و تشکیل پرونده به منظور عقد قرارداد به بانک معرفی شده‌اند.

ظفری با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد سهمیه تخصیصی استان مربوط به تسهیلات ساخت و بازسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، یاد آور شد: ۱۶۳۶ نفر تا به امروز موفق به عقد قرار داد با سیستم بانکی شده و در حال ساخت واحد مسکن خود هستند.

او میزان شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح استان همدان را ۶۶ درصد اعلام کرد و یاد آور شد: با تحقق سهمیه منظور شده برای استان میزان شاخص بهسازی مسکن استان به ۶۷.۵ تا ۶۸ درصد افزایش می‌یابد.

ظفری به طرح مسکن محرومان اشاره کرد و گفت: طرح ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان استان همدان ابتدای شهریور ماه امسال به صورت کامل اجرایی شده و به پایان رسید.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.