معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۷۹۱ هزار و ۸۳ تن کالا توسط ۳۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در شش ماهه اول امسال خبر داد.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، از صادرات ۷۹۱ هزار و ۸۳ تن کالا توسط ۳۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در شش ماهه اول امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی رانشان می‌دهد.

تیمور باقری با بیان اینکه ۴۴۹ هزارو ۴۲۲ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۳۴۱ هزارو ۶۶۱ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک صادرشده است، تصریح کرد: گاز مایع، هیدروکربن، قیر، بنزین، گازوئیل و تره بار عمده کالا‌های صادراتی این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

وی مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب‌های بین المللی، همسایگی با کشور‌های پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرز‌ها هستیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک را درشش ماهه امسال  ۲۹۵ هزار و ۲۳۹ تن کالا و واردات را ۱۲۷ هزار و ۲۵ تن کالا عنوان کرد.

باقری بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشور‌های افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت‌های موجود، عملیات توسعه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار