خداداد اولیائی گفت: ۲ هزار و ۶۳۸ نفر سرباز از ابتدای امسال تاکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف مهارتی در پادگان‌های این استان فرا گرفتند.

خداداد اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، گام‌های مثبتی برای آموزش مهارت به سربازان برداشته است.

وی هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را تامین نیازهای نیروهای مسلح به کارکنان وظیفه ماهر و کمک به اشتغال‌پذیری و تسهیل برای ورود به بازار کار عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تا پایان شهریورماه  امسال ۲ هزار و ۶۳۸ نفر دوره معادل افزون‌بر ۳۲هزار نفر ساعت آموزش مهارت در پادگان‌ها ارائه شده است.

وی بیان کرد: سربازان آموزش دیده در آزمون‌های سنجش مهارت شرکت کرده و کسانی که در آزمون کتبی و نهایی(عملی) قبول شوند، کارت مهارت دریافت می‌کنند.

اولیائی با اشاره به تنوع دوره‌های آموزشی اجرا شده برای سربازان گفت: کاربررایانه، تعمیر موتورخودروی بنزینی، آشپزی، سرویس و نگهداری خودرو، سیم کشی مدارهای پایه ساختمان (روکار و توکار)، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی، جوشکاری و عکاسی دیجیتال از جمله دوره‌های آموزشی بوده است.

وی با اشاره به توسعه روش مهارت آموزی در محیط کار واقعی با استفاده از کارگاه‌های تولیدی و خدماتی متعلق به نیروهای مسلح در شرایط شیوع کرونا، پیگیری آموزش‌های مجازی برای دسترسی بهتر سربازان به مهارت آموزی بویژه در مناطق مرزی و کمتر برخوردار استان را مورد تاکید قرار داد.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار