معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افرادی که در فصل پاییز با علائم سرماخوردگی مواجه می‌شوند باید نسبت به خودقرنطینگی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در هر موج از شیوع بیماری کرونا ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و بعد از آن موارد فوتی افزایش می‌یابد.

او افزود: در سیر نزولی نیز به تدریج موارد سرپایی سپس بستری و پس از آن بعد از ۲ تا ۳ هفته موارد مرگ و میر کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


 رحمانی اضافه کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده بیماران بستری بدحال و یا میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در استان کاهش یابد.

او ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا سه موج اصلی را پشت سر گذاشت، موج اول مربوط به آبان ماه ۱۳۹۹، موج دوم در فروردین و اردیبهشت امسال و موج سوم که سهمگین و بدترین پیک شیوع بیماری در استان بود در مرداد و شهریور ماه امسال اتفاق افتاد.

دکتر رحمانی گفت: در خردادماه امسال سیر نزولی امار مبتلایان به بیماری رخ داد، اما در تیرماه به علت برگزاری مراسم جشن و میهمانی و عدم رعایت نکات بهداشتی، پس از گذشت یک ماه در مرداد ۱۴۰۰ با صدهانفر جان باخته ناشی از این بیماری در چهارمحال و بختیاری مواجه شدیم.

او افزود: با توجه به اینکه طی دو هفته اخیر سیر نزولی بیماری در استان آغاز شده و مواردابتلا رو به کاهش است، چنانچه بعد از ماه صفر مردم نسبت به برگزاری مراسم جشن و عروسی و دورهمی بدون رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند ممکن است با پیک بعدی بیمار‌ی مواجه شویم.

دکتر رحمانی از مردم خواست: پس از ماه صفر همچنان نکات بهداشتی را جدی گرفته و با استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، از برگزاری مراسم خودداری و از رخداد پیک ششم شیوع بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار