آژیر قرمز در زمینه کمبود ذخایر خون در استان بوشهر به صدا درآمده است و انتقال خون به همه گروه‌های خونی نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، استان بوشهر از نظر ذخایر خون شرایط مناسبی ندارد و نیاز است که اهداکنندگان برای بهبود این شرایط زودتر دست به کار شوند.

انتقال خون استان بوشهر در چهار شهر بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه شعبه دارد و مردم می‌توانند برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

در همین زمینه مدیرکل انتقال خون استان بوشهر به ایرنا گفت: در زمان حاضر ذخایر خون این استان به کمتر از تامین نیاز چهار روز رسیده و از این لحاظ در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

نرگس عبیدی افزود: با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا میزان عمل‌های بیمارستانی نسبت به هفته‌های پیش بیشتر شده و به همین میزان نیاز به خون بالا رفته است.

او ادامه داد: در زمان حاضر استان بوشهر به همه گروه‌های خونی نیاز دارد اما بیشترین نیاز در گروه‌های خونی منفی از جمله O منفی و در سایر گروه‌ها به گروه AB مثبت نیاز است که انتظار می‌رود در راستای تامین نیاز خونی بیماران، مردم و نیک اندیشان برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و به این عمل خداپسندانه اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


عبیدی عنوان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم.

او با قدردانی از همه افرادی که در این مدت برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کردند، از همه هم استانی‌هایی که شرایط اهدای خون را دارند درخواست کرد در طرح نذر خون شرکت و نیازمندان به خون را تنها نگذارند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: از یکم فروردین تا ششم مهر امسال ۱۸هزار و ۸۱۸ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه‌ کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۹هزار و ۲۱۶ نفر بوده است، ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

عبیدی گفت: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ می‌توانند برای اهدای خون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.