به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ سید محمدرضا رضوی، رئیس مرکز راهگشا استان کرمان گفت: مرکز راهگشا مدیریت مراکز تعویض پلاک، آموزشگاههای رانندگی و دفاتر خدمات خودرویی شهرستانها را بر عهده دارد که با توجه به حجم زیاد مراجعان این مراکز همواره تلاش میکنیم خدمات ارائه شده به شهروندان به شکل مطلوب تری انجام شوند.
او در رابطه با نحوه ارائه خدمات تعویض پلاک افزود: شهروندان برای انجام امور مربوط به تعویض پلاک باید ابتدا از طریق سایت Epolice.ir که هر روز از حدود ساعت ۹:۳۰ فعال میشود اقدام به اخذ نوبت کنند و حتما در همان تاریخ مشخص شده و حتما راس همان ساعت تعیین شده به مرکز تعویض پلاک استان و یا دفاتر خدمات خودرویی شهرستان خود مراجعه کنند که به منظور تسهیل امور مراجعین، فرم بازدید در همان ابتدای ورود به مرکز تعویض پلاک تحویل فرد متقاضی میشود و افراد پس از بازدید خودرو توسط کارشناس فنی جهت انجام سایر مراحل به غرفههای ۹ گانه این مرکز راهنمایی میشوند.
رئیس مرکز راهگشا استان تصریح کرد: در مرکز تعویض پلاک استان خدمات مربوط به نقل و انتقال خودروهای سبک و سنگین، خودروهای دولتی، تاکسی، تراکتور و موتورسیکلت و امور مربوط به خودروهای وارداتی و مزایده ای، صدور کارت المثنی، تحویل پلاک المثنی، اصلاح مشخصات مالک، پلاک مجازی، تائید و تعویض ارکان وسایل نقلیه شامل شماره شاسی و شماره موتور ارائه میشود و لازم به یادآوری است هم اکنون تائید محل سکونت مالکان خودروهای نوشماره به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ و مراکز شماره گذاری کارخانههای تولید خودرو واگذار شده و مردم باید به این مراکز مراجعه کنند و از آنجا که برابر تمهیدات ابلاغ شده اخیر، برگ سبز خودرو به منزله سند خودرو تلقی میشود از این به بعد صدور تائیدیه نقل و انتقال وسیله نقلیه در این مراکز انجام نمیشود.
سرهنگ رضوی با اشاره به اینکه عوارض شهرداری و خلافی خودروها در مرکز تعویض پلاک قابل دریافت است به شهروندان تاکید کرد: خروج هرگونه خودروی فاقد پلاک ورودی به مراکز تعویض پلاک ممنوع است که در این رابطه به منظور افزایش خدمات به مردم روزهای بازدید از خودروهای متوقف در پارکینگ علاوه بر یکشنبه، چهارشنبهها نیز انجام میشود و این روند هم با اخذ نوبت بازدید خودرو در پارکینگ از طریق سایت Epolice.ir و اقدامات بعدی صورت میگیرد.
رئیس مرکز راهگشا استان در پایان با تاکید بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این مرکز به سبب حجم زیاد مراجعان گفت: در شرایط عادی هر ۱۰ دقیقه و در شرایط کرونایی هر ۱۵ دقیقه یک نوبت دهی و رسیدگی انجام میگیرد که با اقداماتی همچون تحویل برگ بازدید به رانندگان در همان ابتدای ورود به مرکز تعویض پلاک، خط کشی مسیرهای راهنما، نصب تابلوهای راهنما، افزایش نیروهای واحد فک و نصب پلاک و افزایش غرفههای پاسخگویی به مراجعان در تلاش هستیم خدمات رسانی به شهروندان به شکل مطلوب تری صورت بگیرد.
انتهای پیام/ی