همایش خاکریز دوم با موضوع نقش خانواده در دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار‌ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دفتر تبلیغات اسلامی همایش خاکریز دوم با موضوع نقش خانواده در دفاع مقدس و مولفه های بانوی تراز انقلاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی حسینی مدیرکل فرهنگی- تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین راجی، مدرس حوزه، خانواده معظم شهدا و مبلغین دینی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ه) برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به میهمانان و خانواده های معظم شهدا، گفت: عنوان این همایش برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که فرموند: «خانواده های شهدا خاکریز دوم جبهه ها هستند». ایشان از شهدا به عنوان خاکریز اول در جنگ با دشمنان دین خدا و از خانواده های معظم شهدا به عنوان خاکریز دوم یاد کردند.

او افزود: اگر خانواده های شهدا، مادران، خواهران و همسرانشان نبودند بطور حتم درخشش‌های این‌چنینی امکانپذیر نبود. مادران با تربیت خانوادگی و صبر و همسران با همراهی شهدا، پرورش دهنده این شهدای معزز بودند. در اهمیت تکریم از خانواده های شهدا همین بس که امام راحل (ره) به خانواده های شهدا احترام زیادی می گذاشتند و به تعبیری این عزیزان را چشم و چراغ ایران اسلامی دانستند.


بیشتر بخوانید


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی حسینی مدیرکل فرهنگی- تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره های شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: در تکریم از خانواده های شهدا به این فرمایش از امام راحل(ره) بسنده می کنم که فرمودند « سلام و‏‎ ‎‏درود بر شما پدران و مادران، همسران، فرزندان و بازماندگان‏‎ ‎‏شهدا که از بهترین عزیزان خود در راه بهترین هدف که اسلام عزیز‏‎ ‎‏است، بزرگوارانه گذشته اید، و در امر دفاع از دین خدا، آنچنان‏‎ ‎‏صبر و مقاومت نشان داده اید که رشادت و استقامت یاران سید‏‎ ‎‏شهیدان حضرت امام حسین (ع) را در خاطرۀ جهانیان‏‎ ‎‏تجدید کردید».

او افزود: از اول انقلاب زنان یکی از برجسته ترین نقش‌ها را در جامعه ایفا کردند. حضورشان در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس اگر سنگین تر و پررنگ تر از رزمندگان نباشد، کمتر نیز نیست. مادرانی که از محبت مادرانه خود گذشته و فرزند خود را نثار این مرز و بوم کرده و افتخارش شهادت فرزندش است و یا همسری که از تکیه گاه زندگی خود در عنفوان جوانی می گذرد و شهادت عزیزش را تحمل می کند، مصداق حرکتی زینب وار در جریان انقلاب و دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگی- تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمی توان به سادگی از فداکاری‌های خانواده های شهدا گذشت، ادامه داد: نقش مادران و همسرانی که با صبر و استقامت از مسیر شهادت، اسارت و جانبازی عزیزان خود گذشتند، بسیار مهم و ستودنی است. در واقع تکریم آنها تکریم از ارزشها و نمادهای معنوی جامعه است که برخاسته از فرهنگ اصیل و سبک زندگی اسلامی است. امیدوارم این همایش باعث ارتقاء فرهنگ جهاد تبیین، خورسندی شهدا و زمینه رسیدن شفاعت آن بزرگواران برای ما در روز قیامت باشد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین راجی مدرس حوزه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در ادامه حرکت در مسیر اسلامی، گفت: قله زیارت اربعین و فلسفه قیام امام حسین(ع) در این فراز است که«حسین جان! تو جان عزیزت را تقدیم کردی تا مردم از جهل و غفلت خارج شوند» به عبارتی این فراز وظیفه امت اسلامی را در طول تاریخ مشخص کرده است.



انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.