از برترین‌های حوزه دریا و دریانوردی در استان بوشهر به مناسبت هفته دریانوردی تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته دریانوردی از ۳ موسسه آموزشی، یک شرکت کشتی‌سازی، ۲ مالک شناور، و یک شرکت راهبری، تعمیر ونکهداری شناور‌های جستجو و نجات دریایی تجلیل شد.

او افزود: یکی از شرکت‎هایی که از خدماتش تجلیل شد، در زمینه ساخت شناور‌های فلزی فعالیت دارد و توانسته است با بهره‌‏گیری از نیرو‌های با دانش و توانمند بومی در ۱۰ سال گذشته ۳۰ شناور فلزی بسازد که مجموع تولید آن با تولید سایر کارگاه‏‎های جنوب کشور برابری می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: این شرکت با کمترین امکانات موفق به کسب عناوین ارزشمندی در حوزه ساخت شناورها‌ی خدماتی شده و افزون بر این، نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت شناور لندینگ گرافت با ظرفیت ناخالص زیر ۵۰۰ تن و قابلیت حمل ۱۴ کانتینر ۲۰ فوت شده است.

ارجمندزاده عنوان کرد: همچنین همزمان با هفته دریانوردی ۲ مالک شناور برتر استان نیز با توجه به رعایت الزام‌های کنوانسیون MLS برگزیده شدند. این مالکان در زمینه وضعیت رفاهی و پرداخت به موقع حقوق و مزایای دریانوردان نهایت همکاری را داشتند و همچنین در خصوص مسائل ایمنی و پیشگیری از بروز سوانح دریایی نقش مفید و موثری ایفا کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


او تجلیل از ۳ موسسه‎های آموزش دریانوردی به عنوان موسسه‎های برتر در آموزش استاندارد‌های بین المللی و به روز دنیا و شرکت ارائه دهنده خدمات جستجو و نجات و امداد پزشکی به دریانوردان تردد کننده در آب‌های نیلگون خلیج فارس را از برنامه‌هایی عنوان کرد که به مناسبت هفته دریانوردی اجرا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین تاکید کرد: دریانوردان مهم‌ترین عامل در تامین ایمنی تردد و پیشگیری از بروز سوانح دریایی هستند که سرمایه‎گذاری مطلوب بر روی آن‌ها می‌تواند حوادث دریایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.