ریاست جمهوری تونس اعلام کرد قیس سعید، «نجلا بودن» را مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، دفتر ریاست جمهوری تونس اعلام کرد بر طبق دستور «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور مطابق مفاد فرمان ریاست جمهوری شماره ۱۱۷ صادره در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۱ امروز (چهارشنبه) ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ خانم «نجلا بودن رمضان» موظف شد کابینه جدید دولت تونس را تشکیل دهد مشروط بر اینکه این امر در اسرع وقت انجام شود.

نجلا بودن رمضان متولد ۱۹۵۸ در استان القیروان، استاد آموزش عالی در مدرسه ملی مهندسان در تونس و متخصص در علوم زمین شناسی است. او در حال حاضر طرحی را اجرا می‌کند که وظیفه پژوهش درباره برنامه‌های بانک جهانی در وزارت آموزش عالی و علمی را بر عهده دارد.

او در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیرکل مسئول کیفیت در وزارت آموزش عالی منصوب شده بود.

نخست‌وزیر مکلف تونس همچنین سمت رئیس بخش هدفگذاری را در همان وزارتخانه داشت و در سال ۲۰۱۵ رئیس دفتر «شهاب بودن» وزیر سابق آموزش عالی بود.

نجلا بودن رمضان اولین زنی است که در تاریخ تونس منسب نخست وزیری را بر عهده می‌گیرد.

نجلا بودن، نخست وزیر تونس

پیش از این طی ماه گذشته قیس سعید در اقداماتی شبه کودتایی نخست‌وزیر تونس را برکنار و پارلمان این کشور را منحل کرد، بعد از این اقدامات مردم علیه خودکامگی‌های او اعتراضات خیابانی به راه انداخته و مخالفت خود را با تصمیمات او اعلام کردند. سرانجام سعید بعد از چندین هفته تاخیر امروز نخست‌وزیر این کشور را مشخص کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار