رئیس جمهور فرانسه در پیامی خطاب به همتای عراقی خود بر تمایل پاریس به همکاری با عراق در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازالسومریه نیوز، دفتر رسانه‌ای برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد وی امروز (چهارشنبه) در قصر السلام بغداد اریک شوالیه، سفیر فرانسه در عراق را به حضور پذیرفته است.

شوالیه در این دیدار پیام کتبی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را به برهم صالح تسلیم کرد و و از استقبال و پذیرایی گرم عراق از وی در سفرش به چند شهر عراق قدردانی کرد.

مکرون در این پیام از تلاش‌های صورت گرفته از سوی عراق برای تامین امنیت و ثبات داخلی و تلاش‌های خستگی ناپذیرش برای برقراری صلح در منطقه و کاهش تنش‌ها تقدیر کرد.

وی همچنین تاکید کرد فرانسه از طریق همکاری‌های اقتصادی و سیاسی مشترک، شریک اصلی عراق باقی خواهد ماند.

بر اساس این بیانیه، برهم صالح، بر آرزوی عراق برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن‌ها به منظور همکاری بیشتر برای خدمت به منافع مشترک دو ملت و تلاش برای برقراری صلح در منطقه تاکید کرد.

صالح تأکید کرد: سیاست متوازن عراق بر حمایت از امنیت و ثبات خود و بازیابی نقش اصلی و محوری عراق در منطقه استوار است.

وی افزود: عراق به دنبال همکاری در زمینه‌های مبارزه با تروریسم، امور اقتصادی و تجاری و همکاری نزدیک در زمینه حفاظت از محیط زیست و برطرف سازی آثار قابل توجه تغییرات آب و هوایی است.

رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر به عراق برای مشارکت در اجلاس بغداد، از چندین شهر این کشور بازدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
فرانسه عراقو میخواد
آخرین اخبار