روسیه: آزمایش موشکی کره شمالی بر نتیجه مذاکرات شبه جزیره کره تاثیر می‌گذارد

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام کرد این اقدام بر نتیجه مذاکرات شبه جزیره کره تاثیر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نووستی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام کرد انجام اقداماتی که ممکن است مانع از سرگیری روند مذاکرات درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره شود اصلا به نفع این منطقه نیست.

او افزود: ما تمام اطلاعاتی را که از این آزمایشات منتشر می‌شوند را دنبال می‌کنیم اما این آزمایش‌ها به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بستگی دارد که در آنها کره شمالی را شدیدا تحریم و پارامتر‌های مجاز برای توسعه ارتش پیونگ یانگ را محدود کرده است.

ریابکوف اضافه کرد: پرتاب موشک‌های اخیر از جمله آزمایش موشک‌های مافوق صوت بر چشم انداز‌های از سرگیری گفتگو به منظور حل مشکل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاثیر می‌گذارد و نکته مهم در حال حاضر این است که اجازه ندهیم مانعی در این مسیر سیاسی ایجاد شود.

این دیپلمات روسی در پایان افزود: مسکو از تلاش برای شلیک‌های آزمایشی از سوی کره شمالی حمایت نمی‌کند. ما معتقدیم که راه دیگری وجود دارد و هرچه زودتر روند سیاسی و گفتگو را باید از سر بگیریم زیرا این امر برای امنیت کل کشور، شمال شرقی آسیا و امنیت جهانی نیز بهتر است.

شایان ذکر است کره شمالی امروز (چهارشنبه) تایید کرد روز گذشته پیونگ یانگ در اقدامی موشک‌های هایپر سونیک یا مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرده است. براساس گزارش منابع کره شمالی این موشک‌ها بردی ۸۰۰ کیلومتری دارند. بعد از این آزمایش آمریکا نیز به دنبال اطلاعات جدید در خصوص موشک‌های جدید پیونگ یانگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار