اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار به تاسیسات آبی و ساماندهی رودخانه‌های اردبیل

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار از مدیریت بحران کشور برای اصلاح تاسیسات آبی و ساماندهی رودخانه در استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در خصوص منابع آب زیرزمینی و حوزه حفاظت و بهره برداری از منابع آب و تاسیسات آبی در استان اردبیل فعالیت‌های اثربخش و برنامه‌های جدیدی در دو سال اخیر طرح ریزی و درحال انجام است تا الزامات و نیازمندی‌های این حوزه را بتوانیم برآورده کنیم.

او افزود: لایروبی، تعمیرات، بهسازی و مرمت شبکه‌های آبیاری و زهکشی، سد‌های مخزنی و سد‌های انحرافی استان اردبیل از کار‌های ارزشمند شرکت آب منطقه‌ای استان است که سعی داریم این سرمایه‌های عظیم و تاسیسات آبی را طوری نگهداری و بهسازی کنیم تا همیشه مطابق شرایط لازم برای بهره برداری و استفاده بهینه، آماده خدمت رسانی باشند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: در حال حاضر این برنامه‌های ضروری را در ۴ شبکه آبیاری و زهکشی و ۱۲ سد مخزنی و انحرافی استان انجام داده ایم یا در حال انجام هستیم که در بخش ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌های مهم استان به طول حدود ۲ هزار کیلومتر، در حال اجرای عملیات و یا مطالعه فنی است و بهسازی مجتمع‌های آبگرم استان را هم به تعداد ۱۱ مجتمع یا انجام شده و یا در حال انجام می‌باشد.

جنگی مرنی افزود: از اعتبارات مدیریت بحران کشور مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال برای اولین بار توانستیم برای لایروبی و مرمت سد انحرافی میل و مغان و ساماندهی حریم و بستر رودخانه بالهارود اخذ و هزینه کنیم که از سال قبل عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده و در حال پیگیری برای دریافت اعتبارات جدید برای آن‌ها می‌باشیم.

او گفت: از اقدامات این شرکت در نگهداری و تعمیرات شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌توان به لایروبی بیش از ۲۵۰ کیلومتر از کانال‌های شبکه عظیم آبیاری و زهکشی مغان و سبلان در سال جاری اشاره کرد که این موارد مثال‌هایی از اقدامات در تاسیسات آبی در حال بهره برداری استان و رودخانه هاست و این فعالیت‌ها در سایر بخش‌های سد و تاسیسات آبی دیگر نیز درحال انجام می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تاکید کرد: در تابستان امسال شرکت آب منطقه‌ای اردبیل توانست مجتمع آبگرم قوتورسویی را با دو سال فعالیت مستمر و با صرف هزینه بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال احداث و به بهره برداری برساند و برای اولین بار از اعتبارات مدیریت بحران کشور مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی جدید برای بازسازی و بهسازی تاسیسات آبرسانی مشگین شهر نیز مصوب و دریافت شده است تا این تاسیسات اصلاح و بازسازی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.