دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان یزد گفت: بهترین و مهم‌ترین راه مقابله با کرونا واکسیناسیون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کمال بیکی دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی‌ استان یزد با اشاره به اهمیت واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: امروز جامعه جهانی برای بازگشت به دوران پیش از کرونا راهی جز واکسیناسیون وسیع ندارد.

او بیان کرد: جهان بدون واکسیناسیون در سطح قابل قبول در همه کشور‌ها از جمله فقیر و غنی از کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن رهایی نمی‌یابد.

بیکی گفت: بدون تردید در حال حاضر بهترین و مهم‌ترین راه مقابله با کرونا واکسیناسیون است و اهمیت ندارد که چه واکسنی از پلتفرم‌های موجود در اختیار انسان قرار گیرد و زدن واکسن در اولویت قرار دارد.

او گفت: به شهادت آمارها، زدن واکسن از هر نوعی که باشد هزاران برابر بهتر از نزدن آن است، مقاومت در مقابل واکسیناسیون نوعی خودکشی و دیگر کشی همچنین به خطر انداختن خود و جامعه است.

بیکی اظهار داشت: مردم واکسن بزنند و دیگران را به زدن واکسن تشویق کنند و به دنبال جستجو در این موضوع که کدام واکسن بهتر است، نباشند.

او گفت: تا زمانی که واکسیناسیون به بیش از ۸۳ درصد ایمنی کامل نرسد، امکان کاهش زنجیره انتقال وجود ندارد و رعایت شدید نکات بهداشتی مانند زدن ماسک، تجمع نکردن افراد، حفظ فاصله اجتماعی و ... لازم است.

بیکی گفت: افرادی که ۱۴ روز از تجویز دوز دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد همچنین افرادی که از قبل مبتلا شدند، ایمنی کامل دارند.

او تصریح کرد: ۵۱ هزار کودک در ایران به علت کرونا پدر یا مادر خود را از دست دادند و همین دلیل برای تشویق به زدن واکسن کافی است.

بیکی گفت: در غرب و به ویژه آمریکا درصد بالایی از مردم ضد واکسیناسیون هستند و آن‌ها معتقدند با واکسن، جن وارد بدن می‌شود و کودکان شیطانی یا عقب افتاده می‌شوند و به همین دلیل اجازه واکسیناسیون نمی‌دهند.

او عنوان کرد: این روز‌ها برخی از گروه‌ها و افراد بر ضد واکسیناسیون تجمع و اعتراض می‌کنند که این رویکرد همیشه وجود داشته و به واکسن کرونا محدود نمی‌شود و واکسن هراسی ناشی از جهالت است.

بیکی گفت: افرادی بدون علم و آگاهی کافی همچنین بدون اینکه به تبعات اقدامات خود فکر کنند، واکسن هراسی را در جامعه گسترش می‌دهند.

او بیان کرد: برخی افراد تلاش می‌کنند مردم و خانواده‌ها را از تزریق واکسن بترسانند که این اقدامات غیرعلمی در آینده تبعات سنگینی را برای خانواده‌ها به دنبال دارد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.