بر اساس نتایج نظرسنجی بنیاد گروه اوراسیا، ۶۲.۶ درصد مردم آمریکا از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که به ابتکار مرکز غیرانتفاعی و غیرحزبی موسوم به بنیاد گروه اوراسیا در روز‌های ۲۷ اوت تا اول سپتامبر اجرا شده است نشان می‌دهد ۶۲ ممیز ۶ دهم درصد از مردم این کشور از احیای گفتگو‌های هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند. در حالی که ۳۷ ممیز ۴ دهم درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالف گفتگو‌ها و خواستار ادامه تحریم‌های اقتصادی ضد ایران هستند.

در این نظرسنجی که میان ۲۱۶۸ شهروند آمریکایی انجام شده است، ۵۸.۳ درصد معتقدند واشنگتن باید دیپلماسی و مذاکره بیشتری برای حل مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی، حقوق بشر و مهاجرت، به کار گیرد.

علاوه بر این، ۴۲.۳ درصد خواستار کاهش تعداد نیرو‌های آمریکایی در اروپا، آسیا و غرب آسیا و سپردن تأمین امنیت منطقه‌ای، به تدریج به متحدان واشنگتن هستند.

در نظرسنجی پایگاه مرکز اوراسیا، ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها خواهان حفظ یا افزایش حضور نظامی کشورشان در دیگر کشور‌ها و ۲۵ درصد نیز نظری در این‌باره نداشتند. همچنین ۴۰.۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواستار حفظ بودجه نظامی آمریکا هستند و در مقابل، ۳۸.۶ درصد از خواستار کاهش این هزینه‌ها و فقط ۱۶.۴ درصد از آن‌ها خواستار افزایش آن هستند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۶۲.۶ درصد از آمریکایی‌ها، از مذاکرات احیای برجام حمایت می‌کنند و در مقابل ۳۷.۴ درصد از مردم آمریکا خواستار حفظ فشار تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هستند.

«مارک هانان» از اعضای ارشد بنیاد گروه اوراسیا درباره این نظرسنجی توضیح داد که تعداد شهروندان آمریکایی که معتقدند آمریکا پیش از ایجاد دموکراسی در دیگر کشورها، باید به فکر تقویت آن در فضای داخلی باشد، نسبت به دو سال قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

آمریکا همواره به بهانه حمایت از متحدان خود در پیمان‌های بین المللی به ویژه ناتو در امور داخلی کشور‌ها مداخله و تنش آفرینی کرده است و در برخی کشور‌ها به بهانه مبارزه با تروریست‌ها مداخله نظامی داشته است و با خروج از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ موج جدیدی از تنش آفرینی و اتهام زنی علیه ایران را آغاز کرد و هم اکنون تنها در گفتار و مذاکره خواستار بازگشت به برجام است و در شش دوره مذاکرات وین در دوره ریاست جمهوری بایدن اقدامی در این راستا اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مردم امریکا از تحریم ایران ناراضی هستند اقتصادشون پوکیده پولاشون را نمیتونن سوریفت کنن خیلی بده ایران تحریم کنه
آخرین اخبار