رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: در راستای برگزاری جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت بسیجیان، مساجد، مراکز آموزشی، سازمان حمل و نقل و فرهنگ سرا‌ها تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در آئین بزرگداشت مقام روز آتش نشان، گفت: سازمان آتش‌نشانی با ایثارگری ۷۰۰ نیروی آتش نشان و با توجه به شیوع بیماری کرونا  پارسال موفق به کسب رتبه برتر در مجموعه شهرداری شیراز، کسب رتبه اول در بودجه‌های عمرانی، افتتاح دومین سایت آموزش آتش نشانان کشور، تاسیس مدرسه غواصی، افزایش ۳۰۰ درصدی تجهیزات ورزشی و در نهایت موفقیت در ۱۴ هزار عملیات شده است.

او افزود: این سازمان پارسال بیشترین حجم فعالیت‌های عمرانی (۱۹ هزار متر مربع) را داشته و موفق به دریافت گواهینامه IMS شده است.

قانع با اشاره به این مطلب که بیش از ۹۰ درصد حوادث به دلیل ناآگاهی رخ می‌دهد به آغاز جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت شهروندان اشاره کرد.

او ادامه داد: تا کنون و در راستای برگزاری این جشنواره با بسیجیان، مساجد کلان شهر شیراز، مراکز آموزشی، سازمان حمل و نقل و فرهنگ سرا‌ها تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و با تمام قوا و شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز در جهت آموزش‌های ایمنی به شهروندان و کاهش حوادث گام برمی‌داریم.

او به کلنگ زنی ایستگاه بنی هاشمی و ساختمان جدید ایستگاه یک، بهره برداری از سه ایستگاه گویم، دراک و بلوار عدالت جنوبی خبر داد.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، آموزش در بخش علمی و تامین زیر ساخت‌های آموزشی برای افزایش نیروی جسمانی و علمی آتش نشانان و بروز رسانی تجهیزات دو مقوله مهم در مسیر ارائه خدمات با کیفیت‌تر آتش نشان‌ها است.

برای مقابله با بحران به فرماندهی واحد نیاز داریم

رئیس شورای شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم، از روز آتش‌نشان به عنوان فرصتی برای پاسداشت فداکاری‌ها و تلاش‌های مردان و زنانی یاد کرد که با ایثارگری برای حفط جان و مال مردم وارد میدان‌های پرخطر می‌شوند.

مهدی طاهری با بیان اینکه هر روز متعلق به آتش‌نشان است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان را مفتخر به ۴ مدال شجاعت، کم ادعا و با اخلاص و مومن کردند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف اصلی آتش‌نشانان آرامش و امنیت مردم است که تحت هر شرایطی باید حفظ شود.

طاهری با بیان اینکه رعایت ۵ اصل سازمان، فرماندهی، نیروی انسانی، آموزش و تجهیزات برای مدیریت بحران الزامی است، افزود: متاسفانه سازمان و فرماندهی واحدی برای مقابله با بحران در اختیار نداریم. اگر حادثه غیرمترقبه‌ای روی دهد آیا قرارگاه فرماندهی واحدی برای مدیریت بجران وجود دارد؟ آیا پیمانکاران بزرگ در سازمان مدیریت بحران نقش افرینی می‌کنند؟ آیا شهر برای مقابله با بحران قسمت بندی شده است؟

این عضو شورای شهر شیراز همچنین از به حماسه نوجوانی که فداکارانه به شهادت رسید اشاره کرد و گفت: عملکرد شهید علی لندی تلنگری به همه ماست و این امر نشانه‌ای از توسعه فرهنگ بزرگ آتش‌نشانی است.

پرویز کهندل، مدیر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس نیز در این آیین با اشاره به تعدادی شهدای دفاع مقدس فارس گفت:به ازای هر پست مدیریتی ۷۲نفر شهید شدند.

او با تاکید بر توجه به خانواده آتش نشان‌ها، عنوان کرد: پست آتش نشانی یک پست عملیاتی است و باید برای جذب نیرو و آتش نشانی باید ۹فاکتور در نظر گرفته شود. پس استفاده از نیرو‌های آتش نشان در پست‌های اداری جفا است، چرا که این نیرو‌های ورزیده و شایسته باید در حوزه‌های مرتبط با خود استخدام و به کار گرفته شوند.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری فارس عنوان کرد: در استان ۱۱۴ شهرداری داریم و ۵ شهرداری جدید در شرف تاسیس است و باید به فکر تامین نیروی آتش نشان آن باشیم.

کهندل با اشاره به شهید علی لندی که به دلیل ایثار و نجات دو شهروند ایذه‌ای در شعله‌های آتش به شهادت رسید درخواست شورای شهر در کمیسیون نامگذاری نام یکی از معابر را به نام این نوجوان گذاشته شود تا این چنین سرمایه‌های اجتماعی حفظ شوند.

در ابتدای این مراسم ناوگان خودرویی سازمان آتش‌نشانی شیراز شامل خودرو‌های اطفایی سبک، نیمه سنگین و سنگین، تیم موتور سوار، بالابر ۵۵ متری، خودرو‌های فرماندهی، غواصی و کوهستان به رژه درآمدند و مانوری از عملیات‌های مختلف سازمان در جمع حاضر انجام گرفت.

شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز

شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز

شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز

شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز

شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز

شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار