بهترین زمان برای تشخیص کم شنوایی در کودکان کِی است؟

کارشناسان بهترین سن را برای تشخیص کم شنوایی در کودکان قبل از ۳ ماهگی می‌دانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محبوبه دهقانی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر با تبریک ۸ مهر مصادف با ۳۰ سپتامبر روز جهانی ناشنوایان، گفت : آسیب شنوایی معلولیتی پنهان و شایع ترین نقص مادرزادی و اختلال حسی در کودکان است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام وضعیت شنوایی نوزادان، غربالگریی شنوایی به طور معمول در یک ماه اول تولد انجام می‌گیرد و بهترین سن تشخیص کم شنوایی در کودکان قبل از ۳ ماهگی و بهترین زمان شروع توانبخشی قبل از ۶ ماهگی است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر تاکید کرد: والدین باید اهمیت ویژه‌ای به برنامه غربالگری دهند و با کوچک‌ترین نشانه‌ای تست‌های تکمیلی شنوایی را برای تشخیص به‌موقع و از دست ندادن زمان طلایی اقدام‌های توانبخشی، انجام دهند.

دهقانی افزود: سازمان بهزیستی با اولویت قراردادن برنامه‌هایی مانند غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان، تشخیص به‌هنگام و ارجاع به‌موقع، توانبخشی گفتاری و شنیداری، ارائه تجهیزات توانبخشی از جمله سمعک، ارائه کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، تعمیر و تعویض قطعات پروتز کاشت و ارائه خدمات توانبخشی بعد از کاشت حلزون، تلاش می‌کند به این کودکان و خانواده‌هایشان کمک کند.

او بیان کرد: ۱۱ درصد از معلولان استان بوشهر را افراد دارای معلولیت شنوایی تشکیل می‌دهند که حدود ۶۶۳ نفر از این افراد از خدمت کمک هزینه مستمری استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان، پرداخت شهریه دانشجویی، وسایل کمک توانبخشی، تسهیلات اشتغال‌زایی، حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و کمک هزینه مناسب سازی منزل از دیگر خدماتی است که بهزیستی به این افراد ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.