طوفان water spout با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در بندر شهر کیل آلمان باعث خسارت به مردم و اموال آن‌ها شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از bbc، طوفان واتر اسپات به بندر شهر کیل آلمان برخورد کرد و مردم را از قایق‌ها بیرون انداخت و به اموال خسارت وارد کرد. water spout پدیده‌ای شبیه تورنادو است که بیشتر در دریا و مناطق حاره‌ای و در ابر‌های استراتوس و کومولو استراتوس اتفاق می‌افتد. بعد از چرخش ابرها، آن‌ها به شکل قیف به سمت سطح دریا حرکت می‌کنند که قدرت مکش زیادی دارند. البته شهر کیل در سواحل دریای بالتیک آلمان آماده طوفان‌های بیشتری است.

water spout

به گفته پلیس، چندین قایقران در آب افتاده و زخمی شدند، زیرا باد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ساحل شمالی برخورد کرد. چهار نفر نیز در اسکله کیل به شدت آسیب دیدند. سقف برخی از ساختمان‌ها فرو ریخت و درختان هم نابود شدند. این اتفاق باعث شد تا اعضای یک تیم قایقرانی به داخل آب پرتاب شوند که مردم با پرش به داخل آب آن‌ها را به ساحل کشاندند. چندین نفر برای درمان به بیمارستان منتقل شدند. حدود ۶۰ نیروی امدادی از جمله آتش نشانان به منطقه اعزام شدند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که تشکیل حوضچه آب بر فراز شهر قابل پیش بینی است. باربارا ویتیچ یکی از ساکنان منطقه که از تخریب سقف خانه اش متعجب است در مصاحبه با NDR آلمان گفت: "من جیغ کشیدم، نمی‌توانستم نفس بکشم." به گفته سرویس هواشناسی آلمان، باد و بارندگی شدید تا آخر هفته در کیل ادامه دارد.

بندر کیل آلمان


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.