مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: با توجه به برآورد مسئولان کشوری، هرم سنی جمعیت یزد به سمت سالمندی پیش رفته و با سونامی سالمندی روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد در دوره آموزشی سالمندی و بیماری آلزایمر با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان،گفت: در کشور و متعاقب آن در استان، مراکزی برای سالمندی تعریف شده که مجموعه بهزیستی به هیچ عنوان توصیه به مراکز شبانه روزی سالمندان نمی‌کند. 

او با اشاره به صادر نشدن مجوز گسترش مراکز شبانه روزی سالمندی از سوی بهزیستی کشور، افزود: سالمندانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند، کسانی هستند که امکان نگهداری و توانبخشی آن‌ها در منازل وجود ندارد.

عطابخش گفت: با توجه به برآورد مسئولان کشوری و استانی، هرم سنی جمعیت یزد به سمت سالمندی پیش رفته و با سونامی سالمندی روبرو خواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به هفته سالمند، افزود: هم اکنون ۱۴۳ هزار و ۴۴۳ نفر سالمند در استان وجود دارند که تعداد سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان ۱۵ هزار و ۲۸۶ نفر است.

او سالمندان دارای پرونده توانبخشی و اجتماعی را به ترتیب ۶ هزار و ۴۰۲ نفر و ۲ هزار ۹۳۷ نفر برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۱۵ نفر از سالمندان در ۶ مرکز شبانه روزی در استان نگهداری می‌شوند و ۷۲۰ نفر از سالمندان از خدمات ۱۷ مرکز روزانه و همچنین تعداد ۵۲۴ نفر از از خدمات ۱۲ مرکز ویزیت در منزل و مراقبت در منزل بهره مند می‌شوند.

عطابخش خاطرنشان کرد: خدمات روزانه آموزشی و توانبخشی مانند ویزیت پزشک و پرستار و فیزیوتراپی به سالمندان از طریق مراکز روزانه و خدمات نگهداری و مراقبتی و توانبخشی از طریق مراکز شبانه روزی سالمندان صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ارائه خدمات مراقبتی از طریق مراقبت در منزل و برنامه ویزیت در منزل با کادر تخصصی بر اساس نیاز انجام شده و اگر سالمندان نیاز به وسایل توانبخشی داشته باشند در صورت وجود اعتبار به آنان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۶:۴۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن در یزد کنید پیر شدیم به خدا