سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که دولت افغانستان باید دولتی فراگیر باشد و خواسته‌های مردم این کشور محقق گردد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با روزنامه لوموند بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان و تحقق خواسته‌های مردم این کشور تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره انتظار مشروعیت خواهی طالبان از جامعه بین الملل و موضع ایران در قبال این درخواست طالبان گفت: خیلی زود است که اساسا در مورد مشروعیت صحبت کنیم، الان وقت این است که ببینیم طالبان به آنچه گفته عمل می‌کند و آیا دولت فراگیر تشکیل می‌دهد و آیا حقوق اقوام دیگر را در نظر می‌گیرد. ما و جامعه جهانی باید خطوط قرمز را با صراحت کامل بیان کنیم.

وی افزود: مهمترین خطوط قرمز این است که افغانستان عاری از افراطی گری شود و به بهشت داعش تبدیل نشود، همچنین تهدیدی برای همسایگان و دنیا نباشد، اراده و خواست مردم در آینده افغانستان محقق شود و دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی افغانستان باشد تشکیل شود و افغانستان دوباره پایگاه هیچ کشور خارجی نشود.

قابل ذکر است که طالبان در تاریخ ۲۴ اسد/ مرداد توانست کابل را تصرف کند و مدتی بعد نیز کابینه موقت خود را اعلام کرد، اما تاکنون هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار