تعداد قربانیان حوادث رانندگی در جاده‌های خراسان جنوبی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ توفیقی نیا جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در نشست کارگروه اجرای مداخلات موثر در پیشگیری از تصادفات استان گفت: جان باختن ۱۰ نفر در کمتر از ۴۸ ساعت در شهریور امسال و افزایش ۳ برابری کشته‌های حوادث رانندگی از آغاز مهر امسال در جاده‌های استان، توجه بیشتری به قوانین رانندگی و برخورد با رانندگان حادثه ساز را می طلبد.

او با اشاره به وجود ۶۰ دوربین در نقاط حادثه خیز استان افزود: سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از مهمترین عوامل تصادف در محور‌های استان است.

سرهنگ توفیقی نیا با اشاره به افزایش ۸ درصدی قربانیان تصادفات جاده ای از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال بیان کرد: تصادف با شتر به ویژه در مسیر نهبندان از شایع‌ترین تصادفات جاده‌ای استان است.

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز ایجاد سامانه جامع شناسایی رانندگان پرخطر، مکانیزه شدن مباحث مربوط به پیشگیری از حوادث و خطرات تصادفات جاده ای، ارائه آموزش‌ها و هشدار‌های لازم به رانندگان و نظارت بر آموزشگاه‌های رانندگی را از جمله برنامه‌های کارگروه اجرای مداخلات موثر در پیشگیری از تصادفات عنوان کرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.