به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛

همایش «همرزمان امام» در حرم مطهر رضوی برگزار شد+فیلم

به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز همایش «همرزمان امام» با حضور جمعی از جانبازان جنگ در مسجد گوهرشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس صبح امروز همایش «همرزمان امام» با حضور جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادقی سرایانی جانباز ۷۰ درصد دوران ۸ سال دفاع مقدس در این ویژه برنامه گفت: جانبازی تنها مربوط به دوران دفاع مقدس نیست بلکه از همان صدر اسلام و از زمانی که پیامبر اکرم (ص) رسالت خود را علنی کردند وجود داشته است.

او با بیان اینکه جانبازی همیشه با تاریخ تشیع همراه و عجین بوده است افزود: در جنگ‌های صدر اسلام افراد زیادی که در جنگ علیه کفار همراه با پیامبر (ص) بودند به درجه جانبازی نائل می‌شدند.

جانباز دفاع مقدس ادامه داد: در حادثه کربلا نیز چند نفر از یاران امام حسین (ع) جانباز شدند از جمله حسن بن حسن معروف به حسن مثنی از فرزندان امام حسن مجتبی (ع) که در روز عاشورا در برابر سپاه دشمن ایستاد و ۱۷ نفر از آن‌ها را به درک واصل کرد و در نهایت مجروح و بی هوش شد.

حجت الاسلام والمسلمین سرایانی بیان کرد: دشمن گمان می‌کرد که او نیز به شهادت رسیده است، ولی روز یازدهم عاشورا که سر شهدا را از بدن جدا می‌کردند متوجه شدند که او زنده است و نفس می‌کشد.

او تصریح کرد: دشمن به دلایلی از کشتن حسن مثنی صرف نظر کرد و این شخصیت وارسته بعد از آن به مدینه بازگشت و در کسوت جانبازی حماسه سازی‌های بسیاری کرد.

این جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: حسن مثنی بعد از بازگشت به مدینه در هر جایی که حضور می‌یافت مظلومیت خاندان رسول الله (ص) در کربلا را برای مردم بازگو می‌کرد و به رسانه‌ای برای رسوا کردن دشمن اهل بیت (ع) تبدیل شده بود؛ افشاگری‌های او بعد از واقعه کربلا به حدی بود که دشمن از جانب او احساس خطر کرد و در نتیجه او را به شهادت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سرایانی اظهار کرد: جانبازان دوران دفاع مقدس نیز امروز باید به عنوان رسانه، وقایع و حماسه‌هایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس خلق شده را بازگو کنند.

شعرخوانی محمد جواد غفوری زاده (شفق)، اجرای برنامه مداحی و مرثیه سرایی توسط حبیب عبدالهی و قرائت زیارت پرفیض امین الله توسط مصطفی بهنام از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.



انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار