وزارت خارجه فرانسه از چین درخواست کرد تا با استفاده از استدلال‌های قانع‌کننده، مسیر مذاکرات برجامی وین را هموارتر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از درخواست این نهاد فرانسوی از چین برای استفاده از «قانع‌کننده‌ترین استدلال‌های ممکن» برای هموار کردن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

همچنین این خبرگزاری مدعی شد که مقامات اروپایی و آمریکایی تماس‌هایی با چین داشتند تا نفت خام کمتری از ایران خریداری کند، این مکالمات درحالی انجام شده است که طرف‌های برجامی در تلاشند ایران را متقاعد کنند به مذاکرات وین بازگردد.

این در حالی است که ساعاتی پیش «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران در وین را ضروری دانست و گفت: «در حالی که مذاکرات متوقف شده‌اند، ایران به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. بازگشت به مذاکرات محدودیت زمانی ندارد، اما باید به سرعت به آن بازگردیم.»

پیش از این نیز بورل در نشست مطبوعاتی خود با وزیر خارجه قطر، بدون هیچ اشاره‌ای به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عدم پایبندی این کشور به تعهداتش، اعلام کرده بود که به عنوان یک میانجی امیدوار است مذاکرات هسته‌ای ایران در وین هرچه زودتر ازسرگرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار