اقدام دولت اتیوپی که ۷ مقام سازمان ملل را به اتهام دخالت در امور داخلی خود اخراج کرده است با واکنش دبیرکل سازمان ملل مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اتیوپی امروز (پنج‌شنبه) ۷ مقام سازمان ملل را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد و آن‌ها را از این کشور آفریقایی اخراج کرد.

رویترز در این باره نوشت: «با افزایش فشار‌ها بر دولت اتیوپی برسر منطقه تیگرای، اتیوپی ۷ مقام سازمان ملل را به اتهام دخالت در امور داخلی خود، اخراج کرد.»

در بیانیه وزارت خارجه این کشور به این افراد مهلت ۷۲ ساعته برای خروج از اتیوپی داده شده است. این ۷ مقام شامل ۵ فردِ مرتبط با آژانس بشردوستانه سازمان ملل، ۱ فردِ مرتبط با شورای حقوق بشر سازمان ملل، و ۱ نماینده یونیسف هستند.

سخنگوی آژانس بشردوستانه سازمان ملل به این خبر واکنشی نداشت. سخنگوی نخست‌وزیر اتیوپی نیز به درخواست خبرنگاران برای پاسخ واکنشی نشان داده است.

گوترش: از اقدام اتیوپی شوکه شدم

ساعاتی بعد، سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، در واکنش به این خبر اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل از اقدام اتیوپی برای اخراج ۷ مقام سازمان ملل شوکه شده است.»

او همچنین گفت: «سازمان ملل در حال تعامل با دولت اتیوپی است تا همچنان اجازه نظارت و فعالیت در این کشور برقرار باشد.»

هفته گذشته «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، به شورای امنیت هشدار داد که درگیری در اتیوپی از منطقه شمالی تیگرای فراتر رفته و آن را به یک فاجعه انسانی بدل کرده است. در آن زمان کمیسیون حقوق بشر اتیوپی اعلام کرد که افراد مسلح، هفته گذشته دست‌کم ۱۵۰ نفر از ساکنان محلی را کشتند.

اتیوپی درگیر نبردی است که ۹ ماه پیش در تیگرای آغاز شد و به مناطق دیگر سرایت کرد. دولت این کشور تلاش کرده است تا سایر خشونت‌های قومی و سیاسی برسر زمین و منابع را مهار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار