مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی در حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد

مراسم بزرگداشت عالم ربانی علامه حسن زاده آملی(ره) امشب در صاحب‌الزمان (عج) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مراسم  بزرگداشت  مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی  از علمای مطرح جهان اسلام پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا  با حضور علما، روحانیان و قشر‌های مختلف مردم در صحن صاحب‌الزمان (عج) حرم مطهر بانوی کرامت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه قم، علما، طلاب و قشر‌های مختلف مردم مومن و انقلابی حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی ،استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به ایراد سخن و حسن شالبافان به مداحی  پرداخت.

حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی، از فضلای حوزه علمیه  طی سخنانی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره علامه حسن حسن‌زاده آملی  با اشاره به شخصیت کم نظیر علمی و پرورش آن عام وارسته، تربیت شاگردان فرهیخته، برخورداری از فرهنگ انقلابی در کنار تهذیب نفس را از جمله خصوصیات بارز ایشان دانست.

وا با اشاره به این که علامه حسن زاده، عالمی ربانی بود، گفت: عالم ربانی کسی است که علم را برای دنیا و تفاخر نمی‌خواهد.

حجت الاسلام عباسی افزود: علامه حسن زاده آملی نه تنها خود را به بالاترین مرتبه دینی و علمی رسانید، بلکه راه را برای جویندگان این مسیر هموار کرد.

او علامه حسن زاده آملی را سالکی توحیدی خواند و گفت: عرفان علامه هم عملی و هم نظری است.

حجت الاسلام عباسی ولایت مداری را از ویژگی‌های سالک توحیدی دانست و افزود: علامه هم در محافل خصوصی و هم محافل عمومی بر حمایت از ولایت تاکید می‌کرد.


سخنران این مراسم گفت: این عارف ربانی و دانشمند بزرگ در طول عمر با برکت خود همواره در جهت احقاق حق و حقیقت گام برداشت.

علامه حسن حسن‌زاده آملی دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی شنبه گذشته به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در ۹۳ سالگی در بیمارستانی در شهر آمل استان مازندران درگذشت.

پیکر علامه حسن زاده آملی ششم مهرماه در زادگاهش در روستای ایرا بخش لاریجان آمل به خاک سپرده  شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار