بازرس کل چهارمحال و بختیاری پس از بازدید از کارخانه سوخته در شهرک صنعتی شهرکرد، دستورات ویژه‌ای را جهت رسیدگی به مشکلات این کارخانه صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پیرو بازدید  بازرس کل استان و هیات همراه از کارخانه حادثه‌دیده در شهرک صنعتی شهرکرد و بازگو نمودن بعضی مشکلات از سوی مدیر عامل کارخانه مذکور، ایشان دستورات ویژه‌ای را جهت رسیدگی به مسائل مرتبط صادر کرد.

حجت‌الله دایی‌جواد سرپرست معاونت نظارت و بازرسی و نماینده دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید میدانی از محل حادثه پیرو دستور بازرس کل، گفت: در راستای پیگیری مشکلات سرمایه‌گذار و حادثه پیش آمده روز شنبه، نشستی با حضور نماینده سازمان صمت، سرمایه‌گذار و بانک عامل در محل بازرسی کل استان تشکیل و درخصوص ارائه راه‌حل‌های مطلوب و قانونی جهت تسریع در روند بازسازی و احیای کارخانه در راستای حمایت از سرمایه گذار و کارگران آن مجموعه تشکیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


در ادامه مهدی جوکار سرپرست گروه امور سیاسی و قضایی بازرسی کل چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای حمایت از سرمایه‌گذار، تولید و اشتغال کارگران، بازرس کل استان دستور ویژه جهت رسیدگی به مشکلات کارخانه حادثه دیده را صادر کردند.

او اضافه کرد: سازمان بازرسی استان در حد توان در راستای حمایت از سرمایه‌گذار، تولید و بازگشت به کار کارگران این کارخانه اقدامات لازم را انجام خواهد داد و موضوعات مورد نیاز را از تهران پیگیری می‌کند.

جوکار اظهار داشت: باتوجه به کمبود برخی لوازم و ماشین‌آلات در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد بازرس کل استان خواستند تا سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، طرح توجیهی خود را برای خرید نردبان پایه‌بلند و لوازم و ماشین‌آلات مورد نیاز ارائه دهند تا موضوع برای پیگیری از طریق وزارت کشور جهت تخصیص اعتبار به سازمان بازرسی کل کشور منعکس گردد.

او تصریح کرد: موضوعات مربوط به استعلامات بانک جهت پرداخت تسهیلات و استعلام بیمه برای پرداخت خسارت توسط سازمان بازرسی پیگیری تا روند انجام امور تسهیل شود.

در ادامه محمدکاظم منزوی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هدف اصلی ما استفاده کارگران این کارخانه به مدت شش ماه از بیمه بیکاری بوده و درخواست ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک صادرات جهت بهسازی و نوسازی کارخانه ارائه و وثایق لازم اماده شده است.

او بیان کرد: در راستای پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری مکاتبات لازم با وزارتخانه انجام شده است، اما نتیجه مشخص نیست که در صورت موافقت تسهیلات با نرخ ۱۲درصد به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.

منزوی افزود: در راستای راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه، زمینی پیش‌بینی شده بود که در مرحله فنداسیون بوده، اما با توجه به اینکه این حادثه پیش آمد، تصمیم بر آن است که کارخانه فعلی به محل فاز دوم منتقل گردد.

او اضافه کرد: همچنین با توجه به تحریم‌ها بخشی از مواد اولیه در گمرک استان فارس بوده که در راستای آزادسازی مواد اولیه از گمرک هماهنگی‌های لازم با دادستان انجام شد و دستگاه تزریق و قالب یا باید ساخته شود که سه تا پنج ماه زمان نیاز است و یا دستگاه‌های فعلی از کارخانه باید بیرون آورده شود که در صورت سالم بودن بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

منزوی اظهار داشت: برای اطفاع حریق کارخانه، آتش‌نشانان یک شبانه روز تلاش کردند چراکه اگر آتش به کارخانه اکسیژن سرایت کرده بود مشکلات عدیده‌ای به‌وجود می‌آمد که جای تشکر دارد.

شهریار جعفریان مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: در واحد‌های تولیدی نصب سیستم اعلام حریق از سیستم اطفاع حریق مهم‌تر است، بنابراین سرمایه‌گذار باید به تجهیزات آتش‌نشانی توجه ویژه داشته باشد.

او ادامه داد: سیستم اطفاع حریق در واحد‌های تولیدی یک امر ضروری است چراکه زمانی که دود به این سیستم هوشمند برسد، در ابتدا حادثه به سامانه ۱۲۵ به‌صورت خودکار اعلام، و بلافاصله آتش‌نشانی به مرکز حادثه اعزام می‌شود.

گفتنی است کارخانه تولید موتور‌های الکتریکی در فاز یک شهرک صنعتی شهرکرد، از نیمه شب یکشنبه چهارم مهرماه تا دوشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۰، بر اثر حادثه آتش سوزی سوخت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.