فرماندار آبادان از وارد مدار شدن دستگاه آب شیرین کن در اروند کنار با ظرفیت ۳هزار و ۵۰۰ متر مکعبی تا روز آینده خبر داد.

سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: قرار است فردا دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب وارد مدار شود که مشکل افت فشار، قطعی و بی آبی اروند کنار و روستاهای اروندکنار را رفع خواهد کرد.

او اعتبار اجرای این پروژه را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

فرماندار آبادان در ادامه به مشکلات آبی این شهرستان اشاره کرد و افزود: اوضاع آب به دلیل تنش آبی خوزستان با مشکلات جدی مواجه است و این موضوع تنها به شهرستان های آبادان و خرمشهر محدود نمی شود و تمام شهرستان ها حتی مرکز استان را نیز شامل می شود و آبادان هم به دلیل آب بالادست با مشکلاتی درگیر است.

موسوی به برشماری مصوبات جلسه اخیر در مرکز استان برای رفع مشکلات آبی این شهرستان پرداخت و بیان کرد: در این جلسه با حضور استاندار خوزستان مشکلات آب شرب آبادان، آب کشاورزی، احشام و موضوع فاضلاب مطرح شر و مقرر شد از فردا شنبه اقدامات برای رفع مشکلات اجرایی شوند.

او از افزایش میزان ورودی آب آبادان خبر داد و اظهار کرد: قرار است از شنبه ۱۳۰ هزار مترمکعب آب در شبکه آبرسانی آبادان قرار گیرد.

فرماندار ویژه آبادان در رابطه با رفع مشکل آب روستاهای این شهرستان نیز گفت: علاوه بر راه اندازی آب شیرین کن اروند کنار قرار است برای رفع مشکل آب روستایی ۱۰ تانکر آب به روستاها اعزام شوند و آب مورد نیاز را تامین کنند‌.

او همچنین از لایروبی مسیر خروجی فاضلاب آبادان در هفته آینده به عنوان دیگر اقدامات در حوزه آب و فاضلاب خبر داد.

آب آبادان در چند روز اخیر افت کیفیت و افزایش شوری را تجربه کرد. سهمیه بندی کردن آب، راهکاری برای کاهش این مشکلات بود که این تلاش نتیجه مطلوب را در پی نداشت و آب کم و بی کیفیت همچنان باعث نارضایتی شهروندان آبادانی است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.