آبیدر سنندج دچار آتش سوزی شد

رییس اداره منابع طبیعی سنندج گفت: از ساعاتی قبل آبیدر سنندج در منطقه نزدیک به راس قله دچار آتش‌سوزی شده و نیرو‌های اطفای حریق مشغول مهار آن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدرئوف نصری  رییس اداره منابع طبیعی سنندج اظهار داشت:  آتش سوزی در  آبیدر سنندج  از سه جهت شروع شده و سه گروه از همکاران شامل ۲ گروه حفاظت منابع طبیعی سنندج و یک گروه از بخش خصوصی به همراه سمن‌ها و شهرداری سنندج مشغول مهار آن هستند.

نصری با بیان اینکه آتش‌سوزی تقریباً نزدیک به قله آبیدر رخ داده است افزود: از آنجا که ماشین‌آلات شهرداری و آتش‌نشانی توان طی کردن این مسیر را ندارند، همکاران از سمت بالا و در جهت مخالف باد مشغول اطفای حریق هستند.

او شدت آتش‌سوزی را زیاد اعلام کرد و گفت: این سومین بار در سال جاری است که آبیدر دچار آتش‌سوزی می‌شود و در ۲ نوبت قبلی ۳.۵ هکتار از این منطقه تفریحی دچار آتش‌سوزی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی سنندج عامل ۲ آتش سوزی قبلی را انسانی اعلام کرد و افزود: یکی از عوامل آتش‌سوزی عمدی بوده و دیگری نیز در پی فراموش کردن خاموش کردن آتش بوده است.

نصری با بیان اینکه آبیدر به عنوان نماد و معرف شهر سنندج است و باید همه مردم حافظ این منطقه تفریحی و گردشگری باشند تاکید کرد: امسال با وجود اینکه پوشش گیاهی سطحی است، ولی آتش سوزی‌ها باعث شده تا سیمای آبیدر زشت و نازیبا شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.