بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با شبکه ESPN درباره شرایط فعلی و برنامه آینده خود توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت شبکه ESPN در معرفی علیرضا جهانبخش به کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر هلند (اردیویسه) در فصل ۱۸-۲۰۱۷ اشاره کرد و نوشت: ایران هیچ کمبودی در صدور فوتبالیست موفق نداشته است، اما هیچ کدام از هموطنان جهانبخش نتوانسته اند به جایی که او رسیده، برسند.

هرگز نمی‌توان به راحتی از نماد‌های ایرانی مانند علی دایی  که تا این اواخر برترین گلزن ملی فوتبال مردان بود  یا مهدی مهدوی کیا که ۲۵۳ بازی در بوندسلیگای آلمان انجام داد و سال ۲۰۱۲ نامش در تیم قرن هامبورگ قرار گرفت، عبور کرد.

عملکرد جهانبخش در فصل ۱۸-۲۰۱۷ باعث شد او چهارمین ایرانی باشد که راهی لیگ برتر انگلیس می شود. او تابستان ۲۰۱۸ با برایتون قرارداد امضاء کرد. دوران حضور جهانبخش در انگلیس بدون شک بزرگترین آزمون او بود. 

پس از سه فصل حضور در برایتون، این وینگر تصمیم گرفت با فاینورد به اردیویسه بازگردد. جهانبخش اکنون کاملاً روی آینده خود تمرکز کرده است.

جهانبخش درباره انتخاب فاینورد به ESPN گفت: من مدت‌ها در مورد این تصمیم فکر کردم و می‌خواستم به دنبال یک ماجراجویی جدید بروم و شانس خود را در جایی دیگر امتحان کنم. فاینورد یکی از بزرگترین باشگاه‌های هلند است که به نظر من دارای بهترین ورزشگاه و هواداران شگفت انگیزی است که همه آن‌ها به من در تصمیم گیری کمک کردند.

او بیان کرد: من سعی کردم در اسرع وقت خودم را با اینجا وفق بدهم و اکنون احساس راحتی می کنم. در چند سال اخیر گزینه‌های دیگری از کشور‌های مختلف وجود داشت، اما من با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارم صحبت کردم و ما فکر کردیم این بهترین تصمیم است. فشار‌ها و انتظارات زیادی وجود دارد و من این را می‌دانستم. من به اینجا آمده ام تا به تیم کمک کنم، بازیکن مهمی باشم و وظیفه خود را که آوردن این باشگاه به جایی که واقعا سزاوار آن است و به آن تعلق دارد یعنی صدر جدول لیگ، انجام دهم.

جهانبخش در پاسخ به این سئوال که آیا از دوران حضورش در برایتون پشیمان شده است یا خیر، گفت: این سئوالی است که زیاد از من پرسیده می‌شود، اما هیچ کینه‌ای از باشگاه و شهری که هنوز هم در قلب من جای دارد، ندارم.

او گفت: اگر می‌توانستم به گذشته برگردم، باز هم همان تصمیم را می‌گرفتم. قبل از انتقال به آلکمار، من از باشگاه برایتون دیدن کرده بودم و آن را بسیار دوست داشتم، اما در آن زمان، آن‌ها در چمپیونشیپ حضور داشتند. من همیشه به اطرافیانم می‌گفتم که اگر برایتون به لیگ برتر برسد، دوست دارم به آنجا بروم، زیرا شهر، ورزشگاه و مردمش را واقعا دوست دارم.

او بیان کرد: سه سال بعد، آن‌ها در لیگ برتر حضور داشتند، اما من فقط ۲۱ سال داشتم، بنابراین فکر کردم قبل از برداشتن گام بعدی به کمی تجربه نیاز دارم. پس از سه سال حضور در AZ آلکمار، سرانجام به برایتون نقل مکان کردم. فراز و نشیب‌هایی وجود داشت، اما هرگز تسلیم نشدم. تلاش کردم تا از فرصت استفاده کنم و بازیکن مهمی باشم، زیرا می‌دانستم دلیلی وجود دارد که آن‌ها من را به این باشگاه آورده اند.

جهانبخش بیان کرد: من باشگاه را دوست داشتم، روابط خوبی با همه داشتم، اما گاهی اوقات اوضاع بر وفق مراد نیست. من شخصاً فکر نمی‌کنم فرصتی را که شایسته آن بودم به دست آوردم، اما پشیمان نیستم، فقط یادگیری بود و ادامه دادن.

برایتون تا اینجای فصل در لیگ برتر عملکرد خوبی داشته است و جهانبخش که نشان می‌دهد هنوز هم نتایج آن‌ها را زیر نظر دارد. با این حال واقعیت برای مرغان دریایی همان است که در زمان حضور جهانبخش بود، یعنی اجتناب از سقوط به چمپیونشیپ به احتمال زیاد هدف اصلی این تیم باقی می‌ماند.

فاینورد، آژاکس و PSV آیندهوون سه باشگاه بزرگ هلند محسوب می‌شوند. فاینورد ۱۵ عنوان قهرمانی در ویترین افتخارات خود دارد.

جهانبخش در این باره گفت: آمدن به تیمی که برای قهرمانی در لیگ مبارزه می‌کند، با طرز فکر متفاوتی همراه است و ذهنیت متفاوتی می‌طلبد.  همه برای کسب جام فوتبال بازی می‌کنند. من واقعاً ذهنیت اینجا را دوست دارم. ما واقعا خوب تمرین می‌کنیم و کیفیت زیادی در تیم وجود دارد.

او بیان کرد: بدیهی است که ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است پیش برویم. همچنین بازی‌های جام حذفی و لیگ کنفرانس اروپا را داریم، بنابراین چیز‌های زیادی برای امیدوار بودن وجود دارد.

جهانبخش ۲۸ ساله در پاسخ به این سئوال که چه اهداف دیگری را برای خود تعیین کرده است؟ گفت: من برای گام بعدی خود به اینجا آمده ام. هنوز می‌خواهم برای بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی کنم. می‌خواهم در لیگ قهرمانان بازی کنم، که یکی از رویا‌های من است و برای آن سخت تلاش خواهم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار