فرماندار شهرستان کنارک گفت:اقدامات لازم برای مدیریت بحران احتمالی ناشی از طوفان حاره‌ای موسوم به شاهین در سطح شهرستان انجام شده و مسئولان و مردم در گذر از این بحران احتمالی در کنار یکدیگر هستند.

یوسفی  فرماندار شهرستان کنارک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان : با توجه به نزدیک بودن طوفان حاره‌ای شاهین و در پی تشکیل شدن کم فشار حاره‌ای و تقویت احتمال تبدیل آن به چرخنده‌ی حاره‌ای و صدور هشدار سطح قرمز، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران درشهرستان کنارک طی روز‌های گذشته تا کنون به صورت منظم با هدف هماهنگی لازم جهت مقابله با طوفان و بارندگی احتمالی برگزار شد.

حمیدالدین یوسفی گفت: با عنایت به وجود لنج‌ها و قایق‌های صیادی و اسکله‌های متعدد در شهرستان کنارک، صاحبان لنج‌ها و صیادان اقدامات لازم از جمله مهار نمودن شناور‌ها در اسکله، اطمینان از عملکرد پمپ‌های تخلیه آب شناور، حضور ناخدا، موتوریست و چند ملوان در شناور را مورد توجه قرار داده و از رفتن به دریا خودداری نمایند و لنج‌ها و قایق با هماهنگی و همکاری شیلات شهرستان به مکان امن انتقال داده شوند.

وی به انجام عملیات ساختمان سازی در سطح شهر اشاره کرد و گفت در فعالیت ساختمانی احتمال مسدود شدن مسیر‌های دفع آب‌های سطح شهر حاصل از بارندگی وجود دارد و همشهریان و مجریان ساختمانی ضمن جمع آوری مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه و نخاله‌های ساختمانی سطح شهر، در صورتی که مسیر جوب‌های تخلیه آب با مصالح مسدود گردیده نسبت به بازگشایی آن اقدام نمایند تا در صورت وقوع بارش از آبگرفتگی سطح شهر جلوگیری گردد.
حمیدالدین یوسفی از عشایر شهرستان خواست با قید فوریت نسبت به جمع آوری دام و احشام و استقرار آن‌ها در جای امن و مطمئن اقدام نموده و سازه‌های مربوطه را جهت مقابله با طوفان و بارندگی استحکام بخشیده و از استقرار در مسیل‌ها و رودخانه‌ها و مناطق پر خطر جدا خودداری نمایید.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنارک از اصناف و واحد‌های تولیدی خواست نسبت به مقاوم سازی تابلو‌های سر درب واحد‌های صنفی، تابلو‌های تبلیغاتی، و مقاوم سازی سوله‌ها و بازگشایی آبراه‌های پشت بام و ... سریعا اقدام نمایید.

یوسفی با اشاره به اینکه شهرستان کنارک شهرستانی مهمان پذیر است افزود: گردشگران و مسافرین از حضور در مراکز پر خطر، سواحل و تردد و اسکان در مناطق گردشگری شهرستان و مسیل رودخانه‌ها و آبراه‌ها و اسکان در سطح پارک‌ها و سواحل جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول گفت:در مواقعی که احتمال بحران وجود دارد از خبازی‌های سطح شهرستان خواست با آمادگی کامل نسبت به راه اندازی موتور‌های برق، تامین و ذخیره سازی آب در مخازن، ذخیره سازی آرد مورد نیاز جهت آمادگی با هر گونه مخاطرات این طوفان اقدامات لازم را انجام، تا در صورتی که شرایط بحرانی شود مشکلی در تامین نان وجود نداشته باشد.

فرماندار کنارک در پایان گفت: اقدامات در زمینه مدیریت بحران انجام شده و در زمانی که بحرانی در حال بوقوع پیوستن است شاهد اخبار ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی خواهیم بود و از همشهریان و مکران نشینان خواهشمندیم هر گونه اخبار و اطلاعیه را از طریق صدا و سیما و رسانه‌های معتبر کسب نموده و به برخی از شایعات در زمینه طوفان حاره‌ای در شبکه‌های اجتماعی توجه ننمایید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.