ورود بسیج و سپاه در کمک به ارتقای مدارس آموزش و پرورش

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در طرح کمک به ارتقای مدارس آموزش و پرورش با رویکرد مدارس دولتی و در این زمینه در کشور پیش قدم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در آغاز رزمایش جهاد تحصیلی سال ۱۴۰۰ با رمز «یا قاسم‌بن‌الحسن» با بیان اینکه آموزش یکی از عرصه‌هایی است که همه باید در آن نقش‌آفرین باشیم، اظهار داشت: در این رزمایش ماموریت اصلی مشخصا بر عهده آموزش و پرورش و مسئول اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان است.

او با بیان اینکه نباید اینگونه تلقی شود که آموزش و پرورش برنامه‌ای برای آموزش نداشته یا ندارد، گفت: آموزش و پرورش همه جای استان حضور دارد و نقش سپاه و اقشار مختلف در این برنامه نقش هم‌افزا برای پر کردن خلا‌های موجود است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه براساس آمار رسمی درصد بالایی از دانش‌آموزان محروم از تحصیل هستند، افزود: هنر سپاه و اقشار آن در این است که کمک کند خلأ‌ها پر شود؛ اما حتما باید این نکته را مدنظر داشت که کار با همکاری و مکمل کار آموزش و پرورش باشد.

سردار بوعلی در ادامه با بیان اینکه طبق آماری که از سوی خود آموزش و پرورش اعلام شده بیشترین مشکل و خلأ در مدارس دولتی است، بیان کرد: اینکه چرا اینگونه شده جای بحث در این جلسه نیست، اما موضوع روشن است که هر حداقل دانش‌آموزی که در مدرسه دولتی باشند باید برای ارتقای وضعیت آموزشی در این رزمایش مورد توجه قرار گیرند.

او افزود: اقشار بسیج به ویژه بسیج دانش‌آموزی وضعیت مدارس پیرامون حوزه خود را بررسی و کمک کنند که دانش‌آموزان و حتی معلمان از انگیزه لازم برخوردار شوند چراکه این‌ها ترسیم آینده وضعیت کشور است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه به دلیل حجم بالای کار نباید ناامید و خسته شد، بیان کرد: در تعامل و ارتباط با مدیران آموزش و پرورش هم استمرار باشد هم زمینه رفع خلا‌های محرومیت از تحصیل دانش‌آموزان جز برنامه قرار گیرد.

سردار بوعلی تصریح کرد: بسیج و سپاه می‌تواند در طرح کمک به ارتقای مدارس آموزش و پرورش ورود کند با رویکرد مدارس دولتی و در این زمینه در کشور پیش قدم شود.

یوسفی مسئول بسیج دانشجویی استان فارس از آمادگی دانشجویان بسیجی برای اجرای این رزمایش سخن گفت و افزود: قبل از رزمایش در بحث جهاد علمی گروه‌های جهادی دانشجویی کار را شروع کردند همچنین گروه‌های پژوهشی بسیج دانشجویی نیز پای کار آمدند، اما برای اثرگذاری بیشتر نیاز به پشتیبانی دارند.

جوکار مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه بعد از تغییر نظام آموزش و پرورش فضای مجازی کنار آموزش و پرورش قد علم کرده که باید با هوشیاری پیش رفت، گفت: بسیج فرهنگیان نیز از یکم مردادماه این طرح را آغاز کرده، اما با توجه به اهمیت کار آموزش فرماندهی سپاه فجر به میدان آمده و باید کار با توان دو برابر ادامه پیدا کند.

توانا مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس نیز از پیگیری برای رصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری آموزش و پرورش و آمادگی برای اجرای بهتر این رزمایش سخن گفت.

امیر جاهدی نیز در این نشست با بیان اینکه در این طرح مانند بقیه طرح‌ها باید با اهتمام همه اقشار مرتبط خروجی و ارزیابی درستی به مجموعه داده شود، گفت: این امر نیازمند توان مضاعفی است که باید همه در این امر بگذارند. باید این طرح در ادامه کمرنگ نشود بلکه مانند شروع طرح با قوت پیش برود.

زارعی رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان استان فارس نیز در این نشست بر حفظ سلامت دانش‌آموزان و در اولویت قرار گرفتن آن تاکید کرد و کفت: با توجه به واکسیناسیون عمومی انتظار داریم این رزمایش فرهنگ‌سازی در این امر نیز کمک کند.

او همچنین افزود: در صورت تکمیل واکسینه شدن افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در نیمه دوم آبان ماه می‌توان مدارس را به تدریج باز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار