امام جمعه اردبیل:

آمریکا ثابت کرده که قابل اعتماد نیست/ ریشه اصلی نا امنی و نابسامانی منطقه رژیم صهیونیستی است

امام جمعه اردبیل با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد برجام گفت: آمریکا ثابت کرده که قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل دیروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا گفت: وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داد که باید سریعاً به برجام برگردد و مهلت در حال اتمام است و گفت توپ در زمین ایران است و فرصت برای بازگشت به برجام طولانی نیست.

او افزود: اروپا و آمریکا اخیراً برای بازگشت به برجام شدیداً التماس می‌کنند، اما به یک سوال منطقی جواب نمی‌دهند که این شما بودید که عمل به برجام را زیر پا گذاشتید پس توپ در میدان شماست و تکلیف در اینجا کاملا روشن است و جای تهدید نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر وقت به بند‌های برجام عمل کردید ایران هم به تعهدات خود عمل می‌کند و جای داد و فریاد نیست، مسیر کاملا روشن است. از سخنان آن‌ها معلوم می‌شود که آن‌ها باز عمل یک طرفه را دنبال می‌کنند یا باز می‌خواهند ایران در مرحله اول تجهیزات هسته‌ای خود را منهدم کند، سپس آن‌ها قرار داد را دبه کنند. طبیعی است که عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، آن‌ها ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند.

عاملی با تاکید بر بدعهدی‌های آمریکا گفت: اولاً ایران شش سال تمام به وظیفه خود عمل کرد شما به جای عمل به تعهد خود از برجام خارج شدید الان هم راه باز است، برگردید تحریم را بردارید. ایران آماده است به التزامات خود پایبند باشد و هیچ وقت به فکر سلاح هسته‌ای هم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ثانیاً دنیای آرام‌تر تعریف دارد، اولین قدم لزوم احترام و پایبندی به مواثیق بین المللی است. برجام به امضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود و شما به راحتی آن را زیر پا گذاشتید، شما حرمت شورای امنیت و سازمان ملل راشکسته و به کشور‌های حاضر در سازمان ملل اهانت کردید.

عاملی تصریح کرد: ثالثاً نباید دنیا با حق ویژه اداره شود؛ شما الان همه کشور‌ها را پای امنیت اسرائیل فدا می‌کنید و می‌گویید امنیت اسرائیل امنیت ماست و هرکس در دنیا نفس می‌کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد. ریشه اصلی نا امنی و نابسامانی منطقه رژیم صهیونیستی است.

او گفت: ریشه اصلی نا امنی ونابسامانی منطقه رژیم صهیونیستی است، اسرائیل پایش به هر کجا رسیده آنجا را نا امن کرده و چندین بار در تاسیسات هسته‌ای ایران خرابکاری انجام داده چرا شما تا حال این اقدام تروریستی رامحکوم نکرده اید و حاضر به محکوم کردن هم نیستید؟

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اخیراً نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کرده و در خصوص طرح «مرگ ایران با راهبرد هزاران خنجر» با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کرده، طرح مرگ ایران با راهبرد هزاران خنجر یعنی اسرائیل از هزار طرف به طرف ایران خنجر خود را پرتاب خواهد کرد بنابراین ایران حق دارد که از حضور اسرائیل در کشور‌های همسایه خود نگران باشد و قطعا ایران در برابر این طرح ساکت و دست بسته نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.