مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در هفته دفاع مقدس امسال بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان همدان با محوریت کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عاطفه زارعی,مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همداناظهار داشت:همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی، چون نشست‌های تخصصی کتابخوان، معرفی کتاب، خاطره‌گویی رزمندگان، نمایشگاه‌های کتاب، نقد و بررسی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، عصر شهر، قصه گویی از کتب دفاع مقدس برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با این ثروت عظیم معنوی و مادی برگزار شد.

او افزود:کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان یک نهاد فرهنگی همواره در راه ترویج فرهنگ شهادت و جهاد پیشگام بوده و با استعانت به کتاب، این امانت‌دار کلام الهی، در این مسیر هر آنچه در توان داشته، دریغ نکرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در کنار شیرمردان استان، زنان نیز گام به گام حاضر بودند و در عرصه جهاد پا به پای مردان پیش رفتند یادآوری کرد: بانو طوبی یعقوبی نمونه بارز زنان همدانی است که اجری کمتر از رزمندگان ندارد، زیرا شبانه‌روز در راه پشتیبانی از جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کوشید و خستگی را خسته کرد.

زارعی گفت: در هفته دفاع مقدس امسال بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان همدان با محوریت کتاب برگزار شد.

او ادامه داد: ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است. همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اهمیت این موضوع در بیاناتی ارزشمند می‌فرمایند امروز کتابخوانی و علم‌آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است؛ در جامعه اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود.

منبع شبستان

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار