مقامات استرالیایی از به رسمیت شناختن واکسن‌های کرونای سینووک و کوویشیلد خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هندوستان تایمز، استرالیا روز جمعه کوویشیلد، نوع هندی واکسن کرونا آسترازنکا را به عنوان «واکسن شناخته شده» برای مسافران بین‌المللی به عنوان بخشی از اقدامات با هدف بازگشایی امن این کشور از ماه نوامبر اعلام کرد.

با این حال، طرف استرالیایی اعلام کرد که دانشجویان هندی باید مدتی دیگر منتظر بمانند تا اجازه بازگشت به آن‌ها داده شود. دان تهان، وزیر تجارت و گردشگری استرالیا، گفت دانشجویان خارجی قادر خواهند بود قبل از شروع ترم اول در فوریه تا مارس ۲۰۲۲ "از پایان امسال و آغاز سال آینده بازگشت خود را آغاز کنند.

اداره کالا‌های درمانی (TGA) استرالیا پس از ارزیابی اولیه داده‌ها در مورد حفاظت ارائه شده توسط دو ضربه، کوویشیلد و سینوک چین (Sinovac) را به عنوان واکسن‌های شناخته شده به رسمیت شناخت. 

بیانیه‌ای که اسکات موریسون، نخست وزیر اسکات و چند وزیر به طور مشترک منتشر کردند، گفت: کوویشیلد ساخته شده توسط موسسه سرم هند و سینووک باید به عنوان  «واکسن شناخته شده» در نظر گرفته شود تا مسافران بین‌المللی ورودی به عنوان واکسینه مناسب شناخته شوند.

در این بیانیه اقدامات بعدی استرالیا برای لغو ممنوعیت پرواز‌های بین‌المللی و ایجاد تغییرات در مرز‌های بین‌المللی ذکر شده است. در این بیانیه آمده است: دولت ما چارچوبی را برای نحوه سفر‌های بین‌المللی در ماه‌های آینده تعیین می‌کند.

هند به طرف استرالیا فشار آورده است تا سفر‌های خود را برای اتباع هندی، به ویژه دانشجویانی که مایل به شرکت در دوره‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی هستند، آغاز کند. هند پس از چین دومین منبع بزرگ دانشجویان خارجی در استرالیاست. طی سال‌های ۲۰۱۹-۲۰، دانشجویان هندی ۶.۶ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک کردند.

تهان در دهلی نو به خبرنگاران گفت: مسیر بازگشت دانشجویان هندی به استرالیا دوباره همواره شده است و ما مشتاقانه منتظر استقبال از دانشجویان هندی هستیم.

تاهان گفت به رسمیت شناختن کوویشیلد از سوی استرالیا، راهی برای بازگشت تجار هندی ایجاد می‌کند. در پاسخ به سوالی در مورد استرالیا که احتمالا واکسن کوواکسن هند را به رسمیت می‌شناسد، تهان گفت این امر می‌تواند پس از تایید واکسن توسط WHO مورد توجه قرار گیرد.

دولت استرالیا قصد دارد سفر‌های خارجی خود را تنها پس از واکسیناسیون کامل ۷۰ درصد از مردم انجام دهد. بیش از ۷۸ درصد از استرالیایی‌ها اولین دوز را دریافت کرده‌اند و  ۵۵ درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است که اعلام کوویشیلد به عنوان «واکسن شناخته شده» برای مسافران بین‌المللی به این معنی نیست که برای استفاده برای واکسیناسیون در استرالیا تایید شده است. در واقع به رسمیت شناختن این دو واکسن اضافی نقطه عطفی برای رسیدن بیشتر استرالیایی‌های واکسینه شده در خارج از کشور به خانه است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.