دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین گفت:در استان ۱۵۰ کانون خدمت رضوی فعال است که ۴ هزار خادمیار و ۳۴۰ نفر یاور رضوی در آن فعالیت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حسنعلی نوروزی دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین گفت: در استان ۱۵۰ کانون خدمت رضوی فعال است که ۴ هزار خادمیار و ۳۴۰ نفر یاور رضوی در آن فعالیت دارند که بیشتر این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

نوروزی افزود: با تشکیل کانون‌های خدمت رضوی، خدمات خوبی در مناطق محروم و حاشیه شهر ارائه می‌شود که در ایامی مانند دهه پایانی صفر که مصادف با شهادت امام رضا (ع) است این خدمات به صورت ویژه‌تر ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی یکی از برنامه‌های ما پویش «روضه‌های خانگی» است که علاقمندان و دوستداران اهل بیت (ع) می‌توانند در کانون‌های خدمت رضوی و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی ثبت نام کرده و با شرکت در این پویش از این برنامه بهره‌مند شوند.

نوروزی اعلام کرد: برنامه دیگری که در دهه آخر صفر اجرایی می‌شود برگزاری مراسم عزاداری است که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در هر شهرستان استان قزوین یک برنامه اصلی و محوری توسط آستان قدس رضوی و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی برگزار خواهد شد.

او توضیح داد: بر این اساس در شهرستان آبیک مراسم عزاداری دوشنبه ۱۲ مهر ماه در مسجد حضرت ولیعصر و در شهرستان البرز سه شنبه ۱۳ مهر ماه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، در شهرستان آوج هم این مراسم چهارشنبه ۱۴ مهر ماه در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) و در بوئین زهرا پنجشنبه ۱۵ مهر در پارک امیرالمومنین از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین تأکید کرد: در قزوین هم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده با سپاه، سازمان تبلیغات، صدا و سیما، فرمانداری و شهرداری قزوین این مراسم پنجشنبه ۱۵ مهر ماه همزمان با شام غریبان امام رضا (ع) در تپه نورالشهدا بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: برنامه دیگر ما حضور خادمیاران رضوی در گروه‌های کوچک در بیمارستان ها، پادگان ها، غسالخانه‌ها و ... و برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین خاطر نشان کرد: هم اکنون طرح یاوران رضوی در حال اجراست و علاقمندان می‌توانند در کانون‌های خدمت رضوی ثبت نام کرده و حداقل ۶ ماه تا یک سال فعالیت خواهند کرد و اگر عملکرد آن‌ها مورد رضایت بود به خادمیار رضوی ارتقا می‌یابند.

نوروزی در ادامه اظهار کرد: برنامه دیگر ما در دهه آخر صفر برگزاری «نذر شفا» است که خادمیاران رضوی در مراکز درمانی و مراکز واکسیناسیون حضور می‌یابند و اقداماتی را در حوزه کمک به بیماران، توزیع ماسک، تهیه تجهیزات پزشکی نظیر دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیران را خواهند داشت.

او گفت: اجرای پویش «همه خادم الرضاییم» برنامه دیگری است که در این ایام در حال اجراست که همه می‌توانند در این برنامه شرکت کرده و با انجام کار خیر به این پویش بپیوندند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین اضافه کرد: در چند روز گذشته با توجه به دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع)، ۱۸۲ هزار و ۴۹۸ نوع خدمت به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان ارائه شده است که تهیه بسته ارزاق، قربانی به نیت شفا، برگزاری روضه‌های خانگی، برگزاری ایستگاه‌های صلوات، توزیع نان، اطعام رضوی، خدمات بهداشتی، تهیه و توزیع آش نذری، تهیه لوازم منزل خانه محروم، جهیزیه برای نوعروسان بخشی از فعالیت ما در طول چند روز اخیر بوده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین ادامه داد: یک کار خوبی که از سوی کانون‌های خدمت رضوی صورت گرفته کمک به تسویه بدهی افرادی است که از قبل شناسایی شده آمد و طی پنج روز اخیر، مبلغ ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از بدهی ۲۳ نفر از این افراد تسویه شده است.

او  ادامه داد: همچنین توسط خادمیاران، تعمیر منازل محروم، تهیه گوشی هوشمند دانش آموزی، خدمات درمانی برای نیازمندان، دیدار با خانواده شهدا، کمک‌های نقدی به ۷۵ نفر با مبلغ ۴۱ میلیون تومان، هزینه بورسیه برای دانش آموزان، آزادی زندانیان غیرعمد که آزادی دو نفر به مبلغ ۳۹ میلیون تومان انجام شده است.

نوروزی با اشاره به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد زن که توسط استان قدس رضوی در سراسر کشور اجرا می‌شود، اضافه کرد: یک پویش برای بانوانی است که به دلیل جرایم غیرعمد زندانی شده اند و سهمیه استان قزوین در این پویش ۴ نفر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار