با متخلفان تولید و توزیع فرآورده‌های لبنی سنتی غیر بهداشتی برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رحمت اله افشار معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به علاقه مردم استان و همچنین اهمیت و ارزش غذا‌های سنتی، مردم کهگیلویه و بویراحمد بیشتر به محصولات بومی محلی روی آورده اند.

افشار افزود: با وجود اینکه حفظ اقتصاد بومی و حمایت از تولیدات محلی لازم و ضروری است، اما رعایت مسائل بهداشتی و کنترل کیفیت محصولات مهم و اهمیت بسزایی دارد.

افشار از آمادگی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای کنترل کیفیت محصولات بومی و لبنیات سنتی استان خبر داد و گفت: تحت هیچ شرایطی سلامت مردم نباید فدای ملاحظه کاری‌ها شود.

دکتر افشار ضمن حمایت از تولیدات بومی و سنتی استان افزود: با همکاری کارکنان معاونت بهداشتی و دامپزشکی استان، لبنیات سنتی با جدیت کنترل شده و با متخلفان که سلامت و بهداشت محصولات تولیدی خود را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد خواهد شد. 

او از تولید و توزیع کنندگان فرآورد های لبنی سنتی در استان خواست برای حفظ سلامت مردم ضمن ارائه محصولات با کیفیت لبنی، موارد بهداشتی را هم در تولید و هم در توزیع رعایت کرده و از فروش مواد لبنی بی کیفیت، غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته خود داری کنند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.