مدیرکل دادگستری خراسان شمالی از پیگیری مصوبه استرداد زمین‌های واگذار شده جهادکشاورزی و امور اراضی در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام جعفری مدیرکل دادگستری خراسان شمالی در جلسه حفظ بیت المال گفت: پیگیری مصوبه استرداد زمین‌های واگذار شده برای انجام طرح‌های اقتصادی، از مهمترین موضوعات جلسه امروز بود.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه جهادکشاورزی، منابع طبیعی و شرکت شهرک‌های صنعتی سه دستگاهی است که در واگذاری اراضی بطور مستقیم دخیل هستند، افزود:همانطور که پیش بینی شد، علیرغم اینکه بسیاری از زمین‌ها بطور کامل واگذار شد؛ متاسفانه اقدام قابل توجهی انجام نشده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد:در حال حاضر برای متقاضیان جدید با کمبود زمین روبرو هستیم؛ این در حالی است که اراضی که از قبل واگذار شده هم هیچ طرح اقتصادی انجام نشده است و یا پیشرفت ناچیزی را شاهد هستیم.

مدیرکل دادگستری با اشاره به اینکه بر اساس قانون این موارد باید به دستگاهی که زمین را واگذار کرده اعلام شود، عنوان کرد:در خصوص واگذاری زمین‌ها و عدم اجری طرح‌های اقتصادی در اراضی واگذار شده باید اصلاحاتی در قانون صورت بگیرد که نیازمند انجام مکاتبه با سران سه قوه هستیم.

پلاک های ۱۵۷ و ۱۵۸ شهرک گلستان،مطالبات شهرداری،حفر چاه های عمیق و برداشت بی رویه آب توسط کشور ترکمنستان در مرزهای مشترک و تامین اعتبار پروژه های آبورزی استان از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه حفظ بیت المال استان بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.