مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت چرخند حاره‌ای شاهین و تقویت آن به طوفان سیکلونی شدید سبب شد تا دامنه ابرناکی توفان به ۱۲۰۰ کیلومتر برسد به طوری که اکنون زاهدان و حتی مناطق شمالی‌تر را نیز در بر گرفته است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: فعالیت چرخند حاره‌ای «شاهین» و تقویت آن به توفان سیکلونی شدید سبب شد تا دامنه ابرناکی توفان به ۱۲۰۰ کیلومتر برسد به طوری که اکنون زاهدان و حتی مناطق شمالی‌تر را نیز در بر گرفته است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ابر‌های چرخند حاره‌ای شاهین با ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متر حدود ۵۰ درصد آسمان زاهدان را پوشانده است و انتظار می‌رود در ادامه روز بر ضخامت ابر‌ها افزوده شود.

وی تصریح کرد: نوع ابر‌های کنونی آسمان زاهدان «آلتو کومولوس و آلتواستراتوس نوع هفت» است که خیلی بعید است به بارش موثر ختم شود. هم اکنون چرخند حاره‌ای شاهین در حوالی مدار ۲۴ درجه شمالی و ۶۱ درجه شرقی قرار دارد و با سرعت جابجایی ۱۱ کیلومتر بر ساعت به سمت غرب در حرکت است.

حیدری تصریح کرد: ابر‌های این چرخند در جهت شمال تا شعاع حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر و در جهت غرب تا شعاع حدود ۴۰۰ کیلومتر از چشم توفان توسعه یافته که خیلی بعید است در مناطق دوردست بیرون از دریا تأثیر گذاری قابل توجهی داشته باشد. به طور کلی دامنه ابرناکی طوفان تا کنون به حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار