مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز بستری‌های کرونایی خراسان رضوی به زیر هزار نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا ساعت ۱۲ جمعه شب، تعداد کل بستری‌های کووید در خراسان رضوی ۹۵۵ نفر بوده که ۲۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (icu) قرار دارند. همچنین تعداد بستری‌های جدید۱۷۷ بیمار بوده است.

او افزود: در حوزه بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تا شب گذشته ۱۳۴ بیمار جدید بستری شدند که آمار تمامی بستری‌های کرونایی به ۶۷۴ بیمار رسید و ۲۳۶ نفر هم در آی‌سی‌یو هستند.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سوالی درباره میزان مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته ادامه داد: مقداری در حوزه مراجعه‌های سرپایی افزایش بیمار داشته‌ایم، اما اکنون نمی‌توان قضاوتی داشت که روند بیماران کرونایی در حال افزایش است یا خیر؛ چرا که باید دو الی سه روز زمان سپری شود و سپس درباره روند بیماری تحلیل داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به تست‌های آزمایش کرونا بیان کرد: تست‌های PCR حدود ۱۳ درصد و تست‌های رپید هم نزدیک به ۸درصد در مراکز سرپایی مثبت می‌شوند که نشانه کاهش بیماری است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در موج پنجم برخی شهرستان‌های خراسان رضوی وضعیت وخیمی داشتند و امروز چه روندی دارند، تصریح کرد: وضعیت بیماری بهبود یافته و وضعیت بحرانی تمامی شهرستان‌ها بهبود یافته است.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است، اما این مساله به دلیل واکسن‌گریزی نیست و، چون واکسن به میزان کافی وجود دارد، برخی از مردم تعلل می‌کنند. اگر به‌عنوان مثال الان گفته شود که واکسن در حال اتمام است، به مراکز واکسیناسیون هجوم برده می‌شود، اما اکنون، چون از تامین واکسن اطمینان وجود دارد، تعلل صورت می‌گیرد.

رحیمی اظهار کرد: هم‌اکنون روزی ۲درصد از جمعیت بالای ۱۸سال را واکسن می‌زنیم، اما این ظرفیت را داریم که تا روزی ۴ درصد از جمعیت را واکسینه کنیم.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار