رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت : ۵۲ نفر به دنبال عوارض ناشی از پدیده گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان به اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ۵۲ نفر به دنبال عوارض ناشی از پدیده گرد و خاک (مشکلات تنفسی، قلبی، چشمی و حوادث ترافیکی) به اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی دانشگاه مراجعه کردند که از این آمار ۱۶ نفر بیمار قلبی، ۳۱ بیمار تنفسی و ۵ بیمار چشمی بودند.

وی افزود : از تعداد ۵۲نفر بیمار پدیده طوفان ۳ نفر جهت ادامه درمان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و ۴۹نفر هم بصورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

میرزایی ادامه داد:از ساعت سه بامداد امروز:در پی وقوع طوفان شدید گرد و خاک در شهرستان‌های زابل _زهک_هامون_هیرمند و نیمروز، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل تدابیر لازم را جهت آمادگی بیش از پیش در پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس‌های بیمارستانی تابعه دانشگاه جهت امدادرسانی و درمان مددجویان ناشی از عوارض طوفان اتخاذ کرده است.

وی گفت:۵۲ نفر به دنبال عوارض ناشی از پدیده گرد و خاک (مشکلات تنفسی، قلبی، چشمی و حوادث ترافیکی) به اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی دانشگاه مراجعه کردند که از این آمار ۱۶ نفر بیمار قلبی،۳۱ بیمار تنفسی و ۵ بیمار چشمی بودند.
لازم به ذکر است از تعداد ۵۲نفر بیمار پدیده طوفان ۳ نفر جهت ادامه درمان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و ۴۹نفر هم بصورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار