استخر های مشهد بازگشایی شدند

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت مجموعه‌های آبی و استخر‌های شنا در خراسان رضوی به ویژه در مشهد از امروز از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باباخانی  رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مجموعه ها فقط با ظرفیت مشخص در هر نوبت و فاصله گذاری ۴ متر مربع برای هر نفر مجاز به فعالیت هستند.

او افزود: با توجه به سیر نزولی کرونا و قرار گرفتن بیشتر شهرهای خراسان رضوی در وضعیت زرد، فعالیت استخرهای عمومی شنا با ظرفیت محدود و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۲۰شهرستان استان خراسان رضوی شرایط زرد، ۹شهرستان نارنجی و ۴شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بابا خانی بیان کرد: اکنون تعداد روزانه بیماران کرونایی در خراسان رضوی به کمتر از ۲۰۰نفر در روز کاهش یافته است.

او از مسئولان ارشد ورزش خراسان رضوی و مدیران استخرهای شنای دولتی، خصوصی و هتل ها به خاطر همکاری کامل در تعطیلی استخرهای عمومی و ارج نهادن به سلامت شناگران در برنامه مقابله با کرونا قدردانی کرد.

هم اکنون ۶۷ استخر فعال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی شامل استخرهای سرپوشیده و روباز، مجموعه های آبی بزرگ و استخرهای مستقر در هتل ها از نظر بهداشتی نظارت می شوند. همچنین چهار فقره از این تعداد در قالب مجموعه ها و پارک های آبی بزرگ کشور و خاورمیانه در مشهد فعالیت دارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.