مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: مسدود شدن مجرای دودکش‌ها به علت لانه گذاری پرندگان یکی از دلایل وقوع گازگرفتگی به ویژه در استان‌های شمالی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با توجه به آغاز فصل سرما از همه مشترکان درخواست کرد پیش از روشن کردن وسایل گرمایشی خود، نسبت به بازرسی و سرویس آن اقدام و از آماده به کار بودن این وسایل اطمینان حاصل کنند.

او افزود: با رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، پاییز و زمستانی آرام و امن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اظهار داشت: مشترکان قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی خود، باید از صحت و سلامت شیر گاز، سلامت دستگاه و باز بودن مجرای دودکش اطمینان حاصل کنند.

اکبر ادامه داد: استفاده از لوله‌های بخاری مناسب، بست فلزی و دودکش مجهز به کلاهک H از دیگر مواردی هستند که رعایت آن‌ها می‌تواند تا حد بسیاری از بروز حادثه جلوگیری کند.

او یکی از دلایل وقوع گازگرفتگی به ویژه در استان‌های شمالی کشور را مسدود شدن مجرای دودکش‌ها به علت لانه گذاری پرندگان در فصول بهار و تابستان اعلام کرد و گفت: از همه مشترکان تقاضا می‌شود حتما نسبت به بررسی وضعیت دودکش‌های منازل خود پیش از استفاده از وسایل گرمایشی اقدام کنند.

لانه گذاری پرندگان و مسدود شدن مجرای دودکش‌ها از دلایل گازگرفتگی در استان‌های شمالی

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اظهار داشت: بر اساس آمار‌های به دست آمده از اتفاقات رخ داده در سال‌های گذشته، بسیاری از موارد گاز‌گرفتگی متعلق به خانه‌ها و اماکن ویلایی بوده است.

اکبر افزود: این‌ها اماکنی است که تنها چند بار در سال مورد استفاده قرار می‌گیرند و ساکنان آن بدون بررسی‌های ایمنی اقدام به روشن کردن بخاری کرده اند و به علت نقص در فرآیند اشتعال و گرمارسانی، موجب جمع شدن گاز مونوکسید کربن در ساختمان و بروز حادثه شده است.

او با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه تصریح کرد: سازمان‌های تبلیغی و آموزشی نظیر صدا و سیما، آموزش و پرورش، رسانه‌های مکتوب و مجازی و ... باید با ورود به این عرصه، شرکت گاز را در جهت نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی یاری رسانند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.