نقش مهم شورای اسلامی شهر در ایجاد زیر ساخت های امنیتی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مهم شورای اسلامی شهر در بستر سازی و ایجاد زیرساخت‌های امنیتی، توسعه و پیشرفت شهر‌ها را در گرو توسعه امنیت دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار احمد طاهری   فرمانده انتظامی استان  در نشست تعاملی با اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان، ضمن خوش آمد گویی و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با بیان اینکه خدمت به مردم، هدف اصلی شکل گیری نیروی انتظامی، شورای اسلامی شهر و هر نهاد خدمت رسان دیگر است رعایت حقوق شهروندان را خط قرمز تمامی دستگاه‌های خدمت رسان در اجرای مأموریت‌های محوله دانست.

فرمانده انتظامی استان بر نقش مهم شورای اسلامی شهر در بستر سازی و ایجاد زیرساخت‌های امنیتی تاکید کرد و تصریح کرد: قطعا رشد و توسعه هر شهری در گرو توسعه امنیت آن شهر است و در رسیدن به این هدف مهم، توسعه زیر ساخت‌های امنیتی شهر نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تعدادی از چالش‌های امنیتی شهر زاهدان از جمله مشکلات ترافیکی، معتادان خیایابانی، تکدی گری، و .. خاطر نشان کرد: مطمئنا می‌توان با همکاری مسئولان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر زاهدان با برنامه‌هایی دقیق در کوتاه مدت و بلند مدت این مشکلات را به نحو احسن برطرف کرد.

سردار طاهری بر نامه ریزی برای تقویت سیستم پایش تصویری معابر شهری به منظور کنترل هوشمند بار ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی به منظور کاهش تردد خودرو‌های شخصی و کاستن از بار ترافیک، ساماندهی افراد کارتن خواب و معتادان خیابانی با تأسیس گرم خانه و کمپ‌های ترک اعتیاد، رفع نواقص ترافیکی خیابان‌ها و به روز رسانی علائم راهنمایی و رانندگی در سطح معابر، افزایش روشنایی معابر و پارک‌ها خصوصا در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر، راه اندازی اماکن تفریحی، چون پیست خودرو و موتورسواری استاندارد برای تخلیه هیجانات جوانان، تلاش برای توسعه شهری و ایجاد پل ها، بزرگ راهها، زیر گذر‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح و همچنین ساماندهی و رسیدگی به محلات حاشیه‌ای را از مهمترین مواردی دانست که می‌توانند در کوتاه مدت و بلند مدت به توسعه امنیت شهر زاهدان کمک کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: نیروی انتظامی در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم، بی وقفه تلاش می‌کند و امیدواریم با ارتقای تعاملات خوب بین نیروی انتظامی و شورای اسلامی شهر زاهدان، بیش از پیش شاهد پیشبرد امورات به نحو شایسته و همچنین امنیت پایدار در این کلانشهر باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس شواری اسلامی شهر زاهدان نیز ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه کارکنان انتظامی در تامین نظم و امنیت استان و شهر زاهدان، گفت: تمام تلاش اعضای شورای اسلامی شهر افزایش کیفیت زندگی شهروندان در سطح شهر زاهدان و ایجاد محیطی آرام، و با نشاط برای زندگی مردم این شهر می‌باشد و قطعا جز در سایه امنیت رسیدن به این اهداف امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به ملموس و مشهود بودن احساس امنیت در بین شهروندان زاهدانی گفت: این مهم حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان سخت کوش نیروی انتظامی است که از این بابت همه ما قدردان حافظان نظم و امنیت هستیم و مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر زاهدان نیز با تمامی توان تلاش می‌کنند با ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های امنیتی شهری یاری رسان مأموران جان برکف ناجا در شکل گیری امنیت پایدار باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار