استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ درصد اعتبارات استانی مربوط به استان در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از بودجه استانی، نسبت به مبادله سریع‌تر موافقت‌نامه‌ها تا ۱۰ روز دیگر و تلاش برای جذب این اعتبارات از طریق دستگاه‌های اجرایی ملی بکوشند.

او با اشاره به شرایط سخت اقتصادی افزود: اعتبارات چهارمحال و بختیاری از ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ به ۲۵ هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.

عباسی اضافه کرد: در این مدت اعتبارات هزینه‌ای جاری چهارمحال و بختیاری از دو هزار و ۹۰ میلیارد ریال به چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال رشد کرد و تسهیلات پرداختی در این استان به ۳۰ هزار میلیارد ریال رسید که از این مبلغ چهار هزار میلیارد ریال وام‌های ارزان‌قیمت بود و استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه معلولان، یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مهر، ۴۵۰ واحد مسکونی خیرساز و چهار هزار قطعه زمین مختص طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط در چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.

او تاکید کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰ ساختمان دولتی، افزایش تعداد تخت‌های بهداشت و درمان از یک‌هزار و ۱۵۵ تخت به یک‌هزار و ۸۱۲ تخت، گرفتن ردیف ملی برای شبکه جمع‌آوری فاضلاب هفت شهر و ۱۰ روستا، گازرسانی به ۸۵ روستا، برق‌رسانی به ۲۵ روستا و افزایش جمعیت زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در چهارمحال و بختیاری از ۵۶.۴ به ۶۵ اجرایی شد.

عباسی گفت: در این مدت با اجرای ۲۵ طرح و ۱۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تعداد تخت‌های واحد‌های اقامتی گردشگری استان از ۹۳۰ به دو هزار و ۲۴۰ تخت افزایش پیدا کرد.

او افزود: یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و چهار هزار ریال تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح دو هزار و ۳۰۰ هکتاری توسعه باغات سودجان شهرستان شهرکرد پرداخت شد.

عباسی با اشاره به سهم ۴.۳ درصدی چهارمحال و بختیاری در تسهیلات و اعتبارات مربوط به جزء ۱ تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تا حداقل سهم خود از این اعتبارات را از طریق دستگاه‌های ملی مرتبط پیگیری، دریافت و جذب کنند.

عباسی تاکید کرد: تا دو هفته دیگر کمیته جذب اعتبارات در چهارمحال و بختیاری تشکیل و آخرین وضعیت و روند جذب اعتبارات استان از ردیف‌های مختلف بودجه‌ای تشریح شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار