یک مدرس کارآفرینی گفت: ایجاد انگیزه برای شروع یک کسب و کار مناسب برای جوانان، بهترین راه تشویق آنها به کارآفرینی است.

حسام زند حسامی، مدرس کارآفرینی دانشگاه شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت کارآفرینی در کشور اظهار کرد: طبق اعلام گزارش‌های جهانی، میل به کارآفرینی در ایران، بسیار بالا‌تر از سایر کشور‌هاست اما در موضوع کارآفرینی هم، مانند دیگر مشاغل لازم است تا شرایط برای شروع و پیش بردن کار فراهم باشد.

او افزود: با توجه به افزایش میل به کارآفرینی در کشور بین جوانان، در برخی موارد نبود محیط کاری مناسب برای شروع کار یکی از علل بازماندگی خواهد بود.

زندحسامی بیان کرد: امید به زندگی، ثبات شرایط کاری، مهیا بودن زیرساخت‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند سبب ایجاد انگیزه برای شروع یک کسب و کار برای جوانان شود.

این مدرس کارآفرینی دانشگاه شریف تصریح کرد: هرچند از لحاظ فرهنگی، دولت قبل تلاش‌های بسیاری را در این حوزه انجام داده است اما در برخی موارد با تصویب یک قانون و اجرای یک تصمیم نادرست، ناامیدی جایگزین امیدواری و انگیزه برای شروع کار شده است.

او افزود:کارمند بودن در جوامع امروز موفقیت‌های چندانی را برای جوانان به همراه نخواهد داشت به همین دلیل تشویق ترغیب و تامین زیرساخت‌های لازم برای کارآفرینی می‌تواند آینده کشور را تغییر دهد.

این مدرس کارآفرینی دانشگاه شریف گفت: ایجاد یک ثبات اقتصادی سیاسی از جمله راهکار‌ها برای تشویق هرچه بیشتر نوجوانان برای قرارگرفتن در مسیرکارآفرینی است. بحث فرهنگ سازی خانواده‌ها از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد، زیرا همچنان برخی خانواده‌ها همچنان کارمندی و پشت میز نشینی فرزندانشان را به کارآفرینی ترجیح می‌دهند؛ که خوشبختانه در حوزه فرهنگ سازی این اکوسیستم اتفاق‌های خوبی درحال رخ دادن است.

زندحسامی تصریح کرد: گسترش پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از جمله اتفاق‌های خوبی است که منجر به پیشرفت هر چه بیشتر این حوزه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.