مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از سه بامداد امروز از شدت باد در چابهار و کنارک نسبت به روز گذشته کاسته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، شهرکی مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان  گفت: تاکنون نزدیک به هفتاد میلمتر در حوزه چابهار، بیش از ۷۴ میلیمتر در ریمدان بارندگی گزارش شده است.

وی افزود:  دیشب قطعی‌ها برق داشتیم، اما الان مشکلات برطرف شده است.

مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: مسیر‌های مسدود شده به ریمدان و بریس نگور هم با فروکش کردن آب تا ساعاتی دیگر به شرایط مطلوب تری خواهند رسید.

شهرکی همچنان تاکید کرد: صیادان تا زمانی که وضعیت نرمال شود از هر گونه فعالیت دریایی پرهیز کنند.

مدیر کل ستاد بحران استان ادامه داد : چرخنده شاهین از چیزی که پیش بینی شده بود زودتر از سواحل ما دورشدو به سمت کشور عمان رفته است.

شهرکی افزود: روز گذشته یک لنج صیادی به جهت نقص فنی در حین ورود به اسکله پسابندر متوقف می‌شود که درپی آن بدون هماهنگی یک لنج دیگر برای نجات آن می‌رود.

وی ادامه داد:در حین برگشت دو لنج به دیوار صخره‌ای در مسیر برخورد می‌کنند و متاسفانه هر دو لنج غرق می‌شوند.

مدیر کل ستاد بحران استان افزود: چهل نفر آمار اولیه صیادان این دو لنج بودند که ۳۵ نفر به سلامت برگشتند و پنج نفر دیگر بر اساس حدس و گمان مفقود شدند و از دیروز تا این لحظه تیم‌های امداد و نجات همه پای کار هستند که اگر صحت داشته باشد بتوانیم این افراد را پیدا کنیم.
همچنین به گفته ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان: اکنون توفان در فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتری چابهار قرار دارد و با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر برساعت به سمت جنوب غرب و سواحل کشور عمان در حرکت است.

ملاشاهی تاکید کرد: فاصله گرفتن توفان از سواحل جنوب استان به معنی پایان شرایط مخاطره آمیز نیست، همچنان شرایط دریای عمان برای فعالیت‌های دریایی به شدت نامناسب است و توصیه می‌شود تا زمان عادی شدن شرایط همچنان فعالیت‌های دریایی ممنوع باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار