رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ظرف ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷۵ درصد بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: هشت پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۴۲۳ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۶۸ نفر در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان صادر شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد ۱۶ درصد، از نظر حجم سرمایه ۳۷۵ درصد و از لحاظ اشتغال ۶۸ درصد رشد داشت.

او افزود: این پروانه‌های صنعتی در زمینه‌های تولید سنگ نمای ساختمانی، پوشاک، محصولات دارویی، فرآورده‌های لبنی، مواد شوینده و ظروف مقوایی صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد ادامه داد: همچنین ۲۳ مجوز جدید سرمایه‌گذاری با حجم سرمایه ۲ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۶۶ نفر ظرف ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان صادر شد که نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر میزان اشتغال ۱۲ درصد و از لحاظ حجم سرمایه ۱۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

ایزدی بیان کرد: این مجوز‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ماشین‌سازی و تجهیزات، تولید الیاف نساجی، تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی و محصولات بتونی صادر شده است.

او با اشاره به ایجاد ۳۷۵ شغل مستقیم ظرف همین مدت در گناباد تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۸ شغل در بخش صنعت و معدن و ۲۰۷ شغل در بخش تجارت بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تاکید کرد: ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی و تبصره‌ای برای پرداخت به ۴۲ طرح و واحد تولیدی از محل تسهیلات بانک صنعت ومعدن و بنیاد برکت معرفی و در حال تکمیل پرونده و کار کارشناسی است تا پس از تکمیل فرآیند لازم پرداخت شود.


ایزدی اظهار کرد: سه هزار و ۶۰ تن کالای صنعتی به ارزش تقریبی ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار دلار شامل ظروف چینی، سنگ نما، فرآورده‌های لبنی، نشاسته، زعفران و پسته بسته‌بندی، نوشیدنی آلوئه ورا، پودر موسیر، نمک، ظروف مقوایی و پودر‌های معدنی ظرف همین مدت از این شهرستان به ۱۵ کشور هدف صادر شده است.

او افزود: صدور این میزان کالا از گناباد با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۴ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸۷ درصد بیشتر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد ادامه داد : دیگر اقدامات اداره صمت گناباد در بخش صنعت شامل رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و معدن، حفظ و صیانت از تولید و اشتغال موجود در قالب کارگروه تسهیل و حمایت قضایی، نوسازی و بازسازی خطوط تولید، اتمام طرح‌های توسعه و نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، جذب سرمایه‌های جدید بر اساس مزیت‌های منطقه (صنایع معدنی) در قالب طرح مثلث اقتصادی، تامین سرمایه در گردش، ادامه اکتشافات معدنی با اولویت کانی‌های فلزی، ارتباط بیشتر با دانشگاهها، توسعه صادرات، کمک به بهبود فضای کسب و کار، ارتقای بهره‌وری و بهبود شبکه توزیع، کنترل و تنظیم بازار است.

ایزدی بیان کرد: ۲۶ مورد از مجموع ۲۰۷ پروانه کسب و کار جدید صادره ظرف این مدت در سطح شهرستان به صورت رایگان برای ایثارگران صادر شد.

او تصریح کرد: پیگیری برای اتمام ۱۲ طرح نیمه‌تمام صنعتی در قالب طرح مثلث اقتصادی به مبلغ ۹ هزار و هفت میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۹۴۲ نفر در حوزه صنعت و معدن از دیگر اقدامات صورت گرفته در گناباد است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تاکید کرد: هشت طرح از این تعداد تاکنون به بهره‌برداری رسیده که مراسم رسمی یک واحدآن با سرمایه ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۵ نفر در هفته دولت امسال برگزار شد و ۲ طرح دیگر هم شامل توسعه شرکت آرا سیلیس و توسعه شرکت الیاف سیمرغ با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و ایجاد ۷۰ مورد اشتغال ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.