رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از افتتاح نهمین ایستگاه آتش نشانی در ناحیه منفصل شهری دانش خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،قدیر موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از افتتاح نهمین ایستگاه آتش نشانی در ناحیه منفصل شهری دانش خبر داد و گفت: این ایستگاه در زمینی به مساحت هزار و ٢٩٦ متر مربع و دو طبقه و دو آشیانه برای خودرو‌های آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال احداث شد.

موسی خانی افزود: پس از مکان یابی و تهیه زمین، عملیات احداث ایستگاه آتش نشانی ناحیه منفصل شهری دانش از شهریور سال ٩٧ آغاز شد.

او هدف از احداث ایستگاه آتش نشانی در ناحیه منفصل شهری دانش را حضور به موقع آتش نشانان در مواقع حادثه، حفاظت از جان و مال شهروندان و تقسیم عادلانه امکانات شهری عنوان کرد.

موسی خانی افزود: هم اکنون هشت ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر قزوین فعال است، ولی با توجه به نیاز نواحی منفصل شهری به خدمات ایمنی باید برای توسعه این ایستگاه‌ها در نواحی منفصل اقدام می‌کردیم.

او در ادامه گفت: در حال حاضر ایستگاه دیگری در شهرک اندیشه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی احداث قرار دارد که با افتتاح آن‌ها تعداد ایستگاه‌های قزوین به ۱۰ ایستگاه آتش نشانی می‌رسد.

موسی خانی اضافه کرد:با توجه به توسعه شهر قزوین از لحاظ جغرافیایی و افزایش جمعیت، احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی برای تسریع در انجام به موقع عملیات امدادی در زمان بروز حوادث بسیار تاثیر گذار است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تاکید کرد: در این راستا طرح مطالعاتی ساخت ایستگاه آتش نشانی در بافت مرکزی شهر و در محدوده بازار قزوین در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار