مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

تنها ۷ درصد سد‌های خوزستان آب دارد

ایزدجو گفت: تنها ۷ درصد سد‌های خوزستان آب دارد و با کمبود آب مواجه هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۷ درصد از مخازن سد‌های خوزستان آبدار است و در سد دز حدود ۵ درصد آب داریم که بدترین وضعیت را در میان سد‌ها دارد.

او بیان داشت: با توجه به برآورد‌های انجام شده، در شرایط محتمل پیش بینی شده برای پاییز، با کمبود حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعبی آب مواجه هستیم که این عدد برای پیش‌بینی‌های با وضعیت بدتر، بالا است.

ایزدجو بیان داشت: تصویب الگوی کشت پاییزه از جمله اقدامات در مدیریت کمی آب بوده است. همچنین برداشت‌های کشت و صنعت‌ها محدود شده است تا بیشتر از حد مجاز برداشت نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: برداشت بیش از حد شرکت‌های نیشکری آب پایین دست را از نظر کمی و کیفی دچار مشکل می‌کند و در حوضه دز، کشت کلزا و چغندر ممنوع شده است، اما در برخی از حوزه‌ها تا حدودی مجاز است که کشت شود  واین مقام مسئول ادامه داد: ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه مصوب شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح میان مدت آبرسانی غدیر در سه جبهه کاری فعال است و با اجرای آن، کیفیت آب حدود ۵۰ درصد بهبود می‌یابد و دبی از ۱۰ متر مکعب به ۲۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح میان مدت آبرسانی غدیر حدود ۱۷.۵ درصد است و پیش بینی می‌کنیم در مدت زمان هشت ماه این طرح اجرایی و به اتمام برسد.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
الان که سدها خالی شد مثل قبل باران زایی کنید مثل سیل گذشته هم اتفاق نمی افته چون سدها خالی شده و نیاز با باز کردن سدها و رهاسازی هم نداره و اهالی پایین دست اسیبی نمی بینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
کاهش ذخیره آب سدها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
چقدر وحشتناک.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
بی آبی در کمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
در مصرف آب صرفه جویی شود